חיפוש

קניית רכב חדש: המחיר כן קובע

כולנו רוצים לקבל רכב טוב ואמין שנותן תמורה טובה עבור המחיר שאנו משלמים עליו. כולנו פונים ובודקים מגוון של רכבים ויצרני רכבים עד אשר אנו מגיעים לרכב שנראה לנו הטוב ביותר עבורנו. 

מה לעשות שבמקרים רבים אנו נופלים למלכודת דבש בעת הרכישה ולא שמים לב לפרטים חשובים שהיו יכולים לעזור לנו אלמלא לא היינו אחוזי דיבוק לקנות את הרכב החדש שמסנוור את עיננו באותו הרגע. 

אז אנחנו כאן כדי לעצור אתכם לרגע ולתת לכם כמה טיפים חשובים בכל מה שקשור למצוות "אל תעשה" שקשורות לעולם הרכב. אם תמלאו אחר הכללים הללו מובטחת לכם רכישה בטוחה ומוצלחת. בהצלחה! 

 

אל תקנו רכב מעל התקציב שהגדרתם

כל אלו שמעוניינים לעשות קניית רכב חדש או משומש כמו סיאט ארונה או מרצדס C180, יכולים להרשות לעצמם את סוג הרכב שבו הם מעוניינים לפי כמות ההון העצמי שהם מסוגלים לספק עבור רכישה הרכב. לא מדובר כאן רק בתשלום חד פעמי אלא גם בתשלומי החזר חודשי שרבים מבצעים זאת בעסקאות ליסינג מימוני. 

סיאט ארונה
סיאט ארונה

סיאט ארונה (צילום: Pixabay.com).

הנושא של בחירת התקציב הנכון עבורכם הוא קריטי משום שקיימות מספר התחייבויות שאתם מחויבים לקיים בעת החזר התשלומים על הרכב ובמידה ואינכם עומדים בהם יוכל הגוף המממן לחייב אתכם בתשלומי ריביות גבוהים עד כדי כניסה לחובות.

הלוואה מבנק לצורך קניית רכב חדש, מחייבת אתכם פעמים רבות במתן ערבויות כנגד ההלוואה שלקחתם, גם עסקאות מול חברות הליסינג מחייבות אתכם בתשלום מקדמה כספית מהונכם העצמי על מנת להיות זכאים לקבלת הלוואה לרכישת רכב. 

נהג ברכב חדש
נהג ברכב חדש

כל אלו ועוד הם דברים שעליכם לקחת בחשבון בבואכם לרכוש רכב חדש או משומש. הכול תלוי תקציב, עד לרמת חישוב הדלק, תשלומי ביטוח מקיף או חובה וטיפולים תקופתיים. רכישת רכב חדש מהון עצמי צריכה לקחת בחשבון לא רק את המחיר ההתחלתי שמוצע הרכב אלא גם את תוספת האבזור הניתן לו ואת תשלום הביטוח ומס הקנייה. 

כאשר אתם מבקשים לרכוש רכב בהחזרים חודשיים אתם צריכים לקחת בחשבון את ההכנסה החודשית שלכם ולהעריך כמה תצרכו להוציא בכל חודש על מנת להמשיך ולהתנהל בנוחות כלכלית סבירה. אם אתם כבר משלמים החזרים חודשיים כמו תשלום משכנתא, לא בטוח שכל סוג רכב שתחלמו עליו יתאים לכם ואולי החזר חודשי נמוך יותר לרכב קטן יותר יתאים עבורכם מבחינה כלכלית או להבדיל, רכישה של רכב יד שנייה.   

 

אל תקנו רכב ללא בדיקה מקצועית

לפעמים אנחנו כל כך מאוהבים ברכב מסוים עד שנדמה לנו שאין צורך בטרחה מיותרת של בדיקת הרכב לפני הקנייה. יכול להיות שאנו מתרשמים מבעל הרכב וחושבים שבאמת מדובר ברכב מצוין, יכול להיות שאנחנו לא רוצים לגלות שאולי ברכב המושלם שחשבנו, לפתע מתגלים בעיות מכאניות ואנו דוחים את הרעיון כאילו אם לא נדע זאת הבעיה לעולם לא תתרחש. 

תוסיפו לזה את מחיר הבדיקה שנע סביב ה- 500 ₪ ותגלו את כל הסיבות השגויות מדוע אנשים לא מבצעים בדיקה במכון בדיקה מקצועי לפני רכישת רכב. אך בדיקת הרכב חלה גם עליכם ולא רק כל מכון הבדיקה, אם אתם מעוניינים לדעת שהרכב לא עבר תאונה קשה בעברו, כזו שעלולה הייתה לגרום לפגיעה בשלדת המרכב, עליכם לחקור מעט יותר לעומק.

שוק רכבי יד שנייה עלול להסתיר מספר פגמים ברכבים שאתם כלקוחות לא מודעים להם כלל. רוצים דוגמה? חשבתם פעם מה עובר על מכונית יד שנייה לפני שהיא נמכרת לכם על ידי סוחר רכבים? אמנם מדובר כאן במקרים נדירים אך קיימים מקרים שבהם לקוחות רכשו מכונית משוקמת במחיר כמעט מלא, ללא רישום על התאונה וכמובן ללא ידיעתם.

אם הרכב לא עבר תאונה רצינית שגרמה לפגיעה בשלדה, גם מכוני בדיקת רכב עלולים לפספס זאת. לדוגמה, אם מכונית עברה תאונה ושמאי חברת הביטוח קבע כי מדובר ב"אובדן להלכה", חברת הביטוח תעדיף לרכוש את הרכב מהבעלים ולמכור אותו לסוחר רכב. 

אותו סוחר יתקן את הרכב במחיר זול עם חלקי חילוף מפירוק רכבים ויחזיר אותו לכביש תחת אותו מספר רישוי. על כן האחריות שלכם אינה מסתיימת רק בשליחת הרכב למכון בדיקה מקצועי אלא גם בבדיקה אל מול משרד הרישוי האם הרכב הוגדר כרכב 'טוטאל לוס'. 

מדוע זה חשוב? במקרה של גניבת הרכב כאשר תדרשו פיצוי מחברת הביטוח, תגלו להפתעתכם שמדובר ברכב 'טוטאל לוס' והפיצוי שתקבלו עבורו ירד בצורה דראסטית (בין 30% עד 50% מערכו של הרכב).

בדקו גם אל מול חברות הביטוח על עברו של הרכב, בידיהם מצויים פרטים רבים שיוכלו לחשוף בפניכם את ההיסטוריה של הרכב. כמו כן, ניתן כבר במעמד הרכישה להחתים את בעל הרכב על מסמך שמחייב אותו להחזיר לכם את הכסף אם יתגלה בדיעבד שהרכב היה רשום כ'טוטאל לוס' ואולי ימצאו מספר עבירות תנועה שבעל הרכב ביצע עם אותו רכב. 

 

אל תתפתו למחירים נמוכים מדי

אם אתם מחפשים רכב יד שנייה מסוכנות רכבים או מאדם פרטי, בוודאי נתקלתם לעיתים ברכב בעל שנתון, קילומטראז' ומספר בעלים דומה לרכבים אחרים, אך במחיר נמוך יותר בהשוואה אליהם. אולי תחשבו שמדובר כאן במציאת המאה אבל ברוב המקרים עליכם להניח שמדובר כאן ברכב שככל הנראה מחביא מאחוריו בעיה כלשהי שמצריכה מבעליו להוריד את המחיר עבורו על מנת למכור אותו. 

כך לדוגמה ניתן למצוא רכבים שנראים טוב מבחינה חיצונית אך קיים בהם פגם בפח או בחלק מכאני ברכב שמצריך תיקון במוסך. הדבר עלול להיות גם בגלל סיבה פשוטה יותר כמו רכב שלא עבר טסט ולכן עליכם להבין יותר לעומק את הסיבה למחיר הנמוך שהרכב מוצע בגינו. 

ברוב המקרים מדובר בבעיה מכאנית ולכן השאלה הנשאלת היא האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון בתיקון הרכב? במידה ואכן מדובר רק בבעיה זו, אם חישוב עלות תיקון הבעיה מביאה אתכם למחיר הרגיל שבו נמכר רכב זה, עשו לעצמכם טובה ופשוט דלגו לרכב הבא, מחיר נמוך מדי מצביע ברוב המקרים על בעיה ואם אתם לא מכונאים מקצועיים שיודעים כיצד לטפל בזה ולחסוך לכם את עלות התיקון זה פשוט לא כדאי עבורכם. 

 

אל תקנו בלי לקרוא את חוזה המכירה

כאן מדובר ברכישה של רכב חדש מיבואן רכב או סוכנות רכבים. אם אתם באים לקבל את הרכב החדש שלכם בוודאי שמתם לב שמצורף אליו גם חוזה הרכישה שביצעתם. החוזה הוא אחד הדברים החשובים שעליכם לקרוא לפני לקיחת הרכב מכיוון שהוא מפרט את כל פרטי העסקה.

אם ביקשתם לדגם את הרכב בכמה פיצ'רים מעניינים ברמת גימור מסוימת, הפרטים הללו מצויים שם. בדקו מה אתם זכאים לקבל כחלק מהעסקה ומצוי בחוזה הכתוב והשוו זאת בבדיקה פיזית ברכב שקיבלתם על מנת לראות אם אכן כל מה שנכתב אכן הותקן ברכב. 

בשורה תחתונה, כל הבדיקות הללו באות כדי שתוכלו ליהנות לקבל את הרכב המתאים ביותר עבורכם ולהשקיט את מצפונכם שעשיתם הכול על מנת לקבל את הרכב הטוב ביותר, ללא "הפתעות" וללא כל בעיות. נסיעה טובה!  

לרכישת רכב במימון מלא הכנסו: https://www.cmotors.co.il

אולי תאהבו גם את