חיפוש

עבירות תנועה ועונשן

כשאומרים לנו עבריין תנועה, אנו מדמיינים אדם שחושב שהכביש ברשותו, והוא נוסע בפראות. בפועל עבירות תנועה הן עניין שבשגרה, כמעט כל אחד מאיתנו עשה עבירת תנועה כזו או אחרת במהלך חייו, בדרגות חומרה שונות בין אם ביודעין ובין אם לא.

בין אם זו פניית פרסה במקום אסור, נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, וכמובן הקלאסית שבעבירות- נסיעה מעל המהירות המותרת. עבירות נוספות הן נהיגה תחת השפעה של אלכוהול, גניבת רמזור, עקיפה בפס לבן רצוף, חנייה באדום לבן, גלישה בתמרור עצור, נהיגה ללא רישיון תקף, ובתחום הנהגים החדשים, נסיעה עם אוטו מלא וללא מלווה.

 

שימוש בטלפון

המאבק הגדול ביותר של המשטרה הוא שימוש בטלפון הנייד במהלך הנהיגה. בעידן בו אנו "מכורים" לטלפון הנייד, להרבה אנשים קשה לעזוב אותו ולו לרגע, מה שגורם להם להשתמש בטלפון במהלך הנהיגה.

המון אנשים מנצלים את זמן הנהיגה לביצוע שיחות טלפון כאלה ואחרות (למשל להמתין על הקו עם הוט בזמן שעומדים בפקקים של איילון). זוהי תופעה שהמשטרה מנסה למגר, וחובת השימוש בדיבורית נובעת כדי ליצור את הרע במיעוטו, ומעין פשרה עם החוק.

נסיעה במהירות מופרזת

ידוע כי דיבור בטלפון נייד בזמן נהיגה מסיח את הנהג, אך לא ייתכן לאסור על הציבור איסור מוחלט על דיבור בטלפון בזמן נהיגה, והדבר נחשב "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה". לכן, נקבע בתקנה 28ב (1א) כי "בעת שהרכב בתנועה – הנוהג ברכב לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית".

 

העונשים:

  • קריאה או כתיבת הודעת טקסט בנהיגה:  דוח קנס 1000 ₪ + 8 נקודות
  • קיים עונש גם על נהיגה בחוסר זהירות שמתייחס להסחות אחרות מלבד טלפון נייד : דוח קנס  500 ₪ + 6 נקודות.
  • תצוגה הנראית לנהג בעת נהיגה ("הצצה" בטלפון בלבד) : דוח הזמנה לדין + 4 נקודות. (הנהג צפוי לפסילת רישיון הנהיגה).
  • מורה לנהיגה שימוש בטלפון נייד בעת לימוד נהיגה: דוח הזמנה לדין + 8 נקודות.

 

העונש לעבירות נוספות וההחמרה בענישה

בעבר, העונש לכל העבירות הבאות היה קנס בלבד וכעת העונש הוחמר ונוספו נקודות.

  • ביצוע פרסה במקום אסור/פנייה בניגוד לכיוון החץ – שש נקודות, בנוסף לקנס של 250 ₪.
  • אי לבישת אפוד זוהר: 2 נקודות. בנוסף לקנס של 250 ₪.
  • אי חבישת קסדה בקרב רוכבי אופנוע: 6 נקודות.

 

לא כל כך מהר

העונש בגין עבירות תנועה הוא חמור, ועלול לסכן את הרישיון הנהיגה שלכם, או לגרום לכם לשלם סכום רב של כסף ולהגיע למצב של פשיטת רגל. לעיתים השוטרים מאשימים את הנהג שלא לצורך ובכך עלול להיגרם עוול לנהג. אנו ממליצים לכל מי שמקבל דוח תנועה להתייעץ עם עורך דין תעבורה כדי לבדוק אפשרות לבטל את הדוח או את הנקודות. למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר https://www.gordonsilver.com/נהיגה-במהירות-מופרזת

אולי תאהבו גם את