חיפוש

מתי מבצעים שאיבת ביוב?

מערכות הביוב השונות, למרות היותן חיוניות לחיים בצורה מודרנית ומערבית, הן מערכות שרוב האנשים לא מכירים כלל. החשיבות של מערכות אלה לחיים תקינים היא גבוהה מאוד ולכן כדאי להכיר אותן בצורה שטחית לפחות. בכתבה הבאה תוכלו לקבל הסבר קצר וממצה על מערכות ביוב ועל המקרים שבהם יש צורך בביצוע של שאיבת ביוב. 

 

הסבר על מערכת הביוב הביתית והעירונית כיום

מערכת הביוב הביתית והעירונית היא מערכת מורכבת מאוד שיש בה חלקים שונים ומשונים. מערכת הביוב הביתית מתחילה בפתחי הביוב הביתיים שנמצאים באסלה, במקלחת ובכיורים השונים. לאחר מכן עובר הביוב את צינורות הביוב הקטנים יחסית של הבית. ביוב זה מנותב למערכת הביוב המרכזית של הבניין או הרחוב בו נמצאת הדירה.

מערכת הביוב הציבורית של הרחוב היא כבר גדולה בהרבה מהמערכת הביתית. משם מועבר הביוב למערכת המרכזית העירונית, ומשם הוא מועבר למרכזי הטיפול הארציים בביוב. מערכת הביוב בנויה בצורה כזאת שניתן יהיה לגשת אליה ממקומות רבים לאורכה, בכדי שניתן יהיה פשוט לטפל בתקלות שמתרחשות בה.

 

תקלות נפוצות במערכת הביוב הביתית והמשותפת

תקלות במערכת הביוב הביתית הן דבר שקורה לעיתים תכופות יחסית. התקלות הנפוצות ביותר במערכות ביוב הן סתימות שנוצרות בנקודה זאת או אחרת של הצנרת. תקלה זאת נובעת לרוב מהצטברות של חומר מוצק בנקודה מסוימת של צנרת הביוב. זריקה של מגבונים חד פעמיים ושומן מסוגים שונים היא הסיבה העיקרית לסתימות של מערכות ביוב כיום.

 

באיזה מקרים נאלץ לבצע שאיבת ביוב?

במקרים רבים של סתימה בצנרת הביוב יש צורך בהזמנה של שאיבת ביוב – שירותי אינסטלציה. שאיבת ביוב במקרים כאלה היא הכרחית מכיוון שהביוב שלא הצליח לעבור בצנרת הביוב בדרך כלל פורץ מהצינורות ומצטבר סביב הצינור שנסתם. בכדי להגיע אל הצינור על מנת לטפל בסתימה שקרתה בו, יש צורך בשאיבת ביוב שתפנה את כל הביוב שהצטבר באזור.

 

מהי שאיבת ביוב ואיך עושים אותה?

שאיבת ביוב היא פעולה שמבצעים באמצעות משאבת ביוב, בדרך כלל כזאת מדגם שנקרא ביובית. דגם זה של משאבה מורכב על גבי רכב גדול, ויש לו גם תא מתאים לאחסון זמני של הביוב שנשאב. בכדי לשאוב את הביוב, יש להניח את הצינור השואב בנקודה הנמוכה ביותר האפשרית בביוב הקיים. לכל משאבה יש קצב שאיבת ביוב שונה מעט, ועל פי קצב זה נקבע משך העבודה ושאיבת הביוב שתיעשה במקרה ספציפי כזה או אחר.

 

שאיבת ביוב ביתית – סיכום

מערכת הביוב היא אחת מהמערכות הפחות מוכרות בבית ובכלל, זאת למרות החיוניות שלה לקיום אורח חיים נורמלי. במקרים של תקלות במערכת הביוב, יש לעיתים צורך בשאיבה של ביוב שהצטבר באזור הצנרת. בכדי לעשות זאת יש להזמין משאבה שנקראת ביובית, אשר מותקנת על גבי כלי רכב.

שאיבת ביוב

אולי תאהבו גם את