חיפוש

האם זוג צעיר יכול לקחת משכנתא ביחד ללא מסמך נישואים?

משכנתאות הן תחום בוער במדינת ישראל מכיוון שכל זוג שזה עתה התחתן רץ לקחת משכנתא ולקנות דירה, זו המנטאליות המקומית. אבל, בנוגע לשאלה שבכותרת הבא נניח זאת כבר עכשיו על השולחן ונציין, בדרך למשכנתא אין צורך לעצור מתחת לחופה וניתן בהחלט לקחת משכנתא משותפת גם אם אינכם נשואים כדת וכדין. ההווי המקומי לוחץ בהקשר של רכישת דירה ואולם, אותו הווי כבר די מזמן לוחץ הרבה פחות על זוגות צעירים לרוץ ולהתחתן, דירה כן, נישואין? לא צריך לרוץ לשום מקום.

 

עמדת המלווים

אפשר בהחלט לומר שכל שני אנשים, לא משנה הרכבם, גבר ואישה, שני גברים או שתי נשים, יכולים לפנות לגופים שנותנים משכנתאות ולקחת הלוואה לרכישת דירה. מבחינת הגוף המלווה לתעודת הנישואין אין משמעות בכל הקשור ליכולת ההחזר של בני הזוג. מה שמעניין את הגופים המלווים הוא שגובה המשכנתא המבוקשת אינו עולה על סך של 70 אחוזים מערך הנכס שעומד להירכש ושבני הזוג יכולים להוכיח יכולת החזר חודשית של תשלומי המשכנתא השוטפים. הבנקים, חברות הביטוח וכל גוף מלווה אחר מתעניינים בכסף ואך ורק בכסף ולכן, בין אם אתם זוג נשוי ובין אם לא, משכנתא לפני נישואים הנה דבר מקובל ואפשרי.

 

יחיד בין רבים

חשוב לציין שבשני העשורים האחרונים גדל בצורה משמעותית מספרם של האנשים שרוכשים נכסים לבד. מדובר בנשים וגברים גרושים, גברים ונשים רווקים שרוצים לעגן את עצמם בדירת מגורים המהווה עבור רבים סוג של ביטחון חשוב בחיים, נשים שהחליטו להקים משפחה לבד ועוד. בכל המקרים האלה יכול היחיד גם הוא לקבל משכנתא ובתנאי שהוא מוכיח איתנות פיננסית כפי שהמלווים מצפים לראות אצל כל בני זוג שמגיעים לקחת משכנתא.

 

מה קורה אם נפרדים

כפי שבני זוג נשואים יכולים להחליט להתגרש כך גם זוגות לא נשואים יכולים להחליט להיפרד ואין זה משפיע בהכרח על המצב מול הגוף המלווה. בני הזוג יכולים להחליט למכור את הנכס ותוך כדי תהליך המכירה להחזיר למלווה את יתרת המשכנתא, או שאחד מבני הזוג יקנה את חלקו של בן הזוג השני וימשיך לשלם את המשכנתא לבדו וישנן אופציות נוספות. ככלל, כל זמן שהמשכנתא משולמת בזמן המלווה רגוע.

 

הסטטוס לא משפיע

דבר נוסף שחשוב מאוד לציין הוא שהסטטוס שלכם כבני זוג, נשואים או כאלה שרק חיים יחד אינו ישפיע בשום צורה על תנאי ההלוואה שתוכלו לקבל מהמלווה. משך זמן ההלוואה, הריבית, בחירת המסלולים השונים למשכנתא וכל אלמנט אחר שמרכיב את המשכנתא לא יושפע בשום צורה מהסטטוס הזוגי שלכם.

 

הטבות לזוגות צעירים

מדינת ישראל נותנת זכאות לעזרה בדיור לזוגות צעירים וכאן המקום לומר, שגם זכאי משרד השיכון אינם חייבים להיות זוג נשוי ומספיק שהם זוג שחי תחת קורת גג אחת ומעוניין להמשיך כך ולרכוש לעצמו דירה.

לקחת משכנתא
לקחת משכנתא

אולי תאהבו גם את