חיפוש

מה הגובה הנכון של השיש בבית?

כאשר עורכים שיפוץ בדירה, או בעת מעבר לדירה חדשה, חשוב מאוד לבצע תכנון מוקדם ולחשוב כיצד אנו רוצים שהבית שלנו ייראה. התכנון צריך להיות גם פרקטי ביחס לגודל הדירה והגודל של כל חדר, וגם להתאים לעיצוב שאתם מעוניינים בו ולצרכים של כל בני הבית. בעת התכנון יש לרדת גם לרזולוציות נמוכות ולחשוב על כל הפרטים הקטנים – כמו מהו הגובה הנדרש לשיש במטבח.

 

איך תוכלו לתכנן את הבית בצורה טובה ויעילה?

את תכנון הבית מומלץ לבצע בעזרתו של איש מקצוע (אדריכל או מעצב פנים), שיידע לשלב בין הצרכים והרצונות שלכם לבין התכנון הנדרש עבור גודל הדירה והמאפיינים הייחודיים שלה.

אנשים רבים, למשל, ירצו למקם 'אי' באמצע המטבח שלהם – שכן זהו אחד העיצובים הפופולריים ביותר למטבח בימינו, והוא נותן נוחות גדולה יותר ומשטח עבודה נרחב לבשלנים. עם זאת, הקמת אי שכזה דורשת מטבח גדול ומרווח למדי, ולכן מומלץ להתקין את האי רק אם גודל המטבח הוא 4 מ"ר ומעלה.

במידה וגודל המטבח לא מאפשר הקמת אי, וכן יש דרישה מצד הדיירים לשטחי עבודה נרחבים ומקומות אחסון רבים, איש המקצוע יידע להוציא את המקסימום האפשרי מהמצב הקיים (או לשפץ את הבית כך שהמטבח יהיה מרווח יותר).

 

נדרשת תשומת לב גם לפרטים הקטנים

בעת תכנון הבית, ובפרט תכנון המטבח, חשוב להקפיד גם על פרטים שנראים לנו לכאורה זניחים ולא משמעותיים – כמו גובה השיש. על אף המחשבה הראשונית, יש חשיבות לפרטים אלו מבחינה תכנונית ומבחינת נוחות ומניעת הצורך להתכופף או להתמתח יתר על המידה.

מבחינה זו, גובה השיש שנהוג כיום הוא בין 90-95 ס"מ, כאשר גובה הכיור מותאם לגובה השיש. דוגמה נוספת למאפיין שיש לחשוב עליו בשלב התכנון הוא המרחק בין המקרר לכיריים – יש לשמור על מרחק מסוים ביניהם, שכן הכיריים פולטים חום.

 

הובלה של תכולת הבית שלכם

אם אתם עומדים לפני מעבר דירה, תצטרכו לשכור את שירותיה של חברת הובלות על מנת לבצע הובלה של כל תכולת הבית שלכם אל הדירה החדשה. אם מדובר בשיפוץ של הבית הקיים, תצטרכו לאחסן את החפצים במכולה או בשטח אחסון כלשהו בעת השיפוץ.

בשני המקרים, תידרשו לארוז את תכולת הבית שלכם ולהעביר אותה אל מחוץ לבית. גם לאריזה ותכנון ההובלה יש משמעות – שכן אנו רוצים שההובלה תהיה בטוחה ושאף חפץ לא יישבר או יתקלקל בדרך.

יש אזורים בבית שלרוב אינם מהווים בעיה בהובלה, כמו להעביר פינת אוכל למשל (כאשר לרוב מדובר בשולחן וכיסאות, וכן מוצרי חשמל ונוי שונים). עם זאת, יהיו אזורים שיאתגרו יותר את המובילים, כמו הובלה של חדר שינה – שבה נוחות ההובלה תלויה בכמות הרהיטים שבחדר ובגודל המיטה והמאפיינים שלה.

 

הובלה של תכולת הבית שלכם
הובלה של תכולת הבית שלכם

אולי תאהבו גם את

חומרי ניקוי
ניקיון בניין מגורים מחירים

ועדי בתים רבים או חברות ניהול האמונות על ניקיון בניין מגורים, מתלבטים לעיתים מזומנות בסוגיית הניקיון בבניין המגורים. בדרך כלל, הדילמה התמידית שהם נדרשים לפתור

קראו עוד »
כניסה לבית
גרניט פורצלן למדרגות מרחפות

עיצוב החלל הפנימי בבית הוא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר העומדים בפני אדריכל או מעצב, האמורים להשקיע זמן ומחשבה ביצירת המראה האולטימטיבי והאווירה הנדרשת. אבל אם

קראו עוד »