אני לא אשכח את אותו לילה חורפי – כמויות הגשם שהתחילו לטפטף מהתקרה בבת אחת, חדר הילדים שהוצף, והריח החזק שהתחיל להתפשט בבית. הייתי במצב של חוסר אונים מוחלט. התקשרתי לחברת הביטוח, קיבלתי הפניה לשירות כלשהו, אבל ההמתנה התארכה והמים המשיכו לחלחל אל תוך הקירות.
במשך שעות הייתי מול מגבות, דליים, וחוסר הבנה מוחלט מה אני אמור לעשות. רק בשעות הבוקר המוקדמות, דרך חבר בעבודה, שמעתי על חברה בשם "פתרון". הוא סיפר שהם עוזרים בשיקום נזקי מים, פועלים במהירות, ושהם ממש הצילו לו את העסק כשהייתה לו הצפה חמורה בשנה שעברה.
מענה תוך פחות משעה
התקשרתי מיד, בלי הרבה ציפיות. להפתעתי, ענתה לי נציגה רגועה, שהקשיבה לפרטים, לא ניסתה למהר אותי, והבטיחה שלפחות צוות אבחון יגיע תוך שעה לבדוק את הבעיה מקרוב.
ואכן, צוות של שני אנשים הגיע תוך 45 דקות. הם עלו אל הדירה עם מכשור מיוחד, ביצעו סריקה לכל האזורים הרטובים, השתמשו במצלמות טרמיות ומד לחות מתקדם – ובלי הרבה דיבורים מיותרים, זיהו שהרטיבות מגיעה גם מקיר משותף עם השכנים, דבר שלא הייתי מעלה על דעתי לבד.
באותו שלב, הם שרטטו לי תוכנית טיפול: התחילו מיידית בייבוש מקומי, קבעו שעת הגעה לצוות שיבצע ייבוש תת רצפתי, ונתנו לי רשימה של צעדים שאני צריך לעשות מול הביטוח. אבל בניגוד לספקים אחרים – הם גם הציעו עזרה אמיתית מול ההליך הבירוקרטי.
יחס אישי שלא רגילים לפגוש
כבר בשלב הזה הבנתי שיש כאן משהו אחר. אני לא יודע להסביר את זה אחרת – הרגשתי שהם רואים אותי, לא רק את הנזק. כל שאלה ששאלתי נענתה בסבלנות, כל שלב הוסבר בצורה ברורה, ואפילו קיבלתי טלפון אישי ממנהל הצוות בערב, לוודא שהכול בסדר איתי ועם הילדים אחרי היום הקשה הזה.
השירות שלהם לא עצר באבחון. יום למחרת הגיעו עם ציוד נוסף, ביצעו ייבוש תת רצפתי, ריססו חומרים אנטיבקטריאליים, והסבירו לי בדיוק מה הסכנות האפשריות אם לא פועלים מהר. מעבר לטיפול הטכני, הייתה שם איכפתיות כנה – וזה מה שגרם לי להבין שאני בידיים הנכונות.
פתרון אמיתי, לא טלאי זמני
אחת החששות שלי הייתה שאני אקבל טיפול זמני – משהו שישקיט את הבעיה אבל לא יפתור אותה. כאן הבנתי במה מדובר: הם לא רצו רק לייבש את הקיר, אלא להבין את מקור הבעיה, למנוע הישנות, ולהחזיר את המצב לקדמותו – אם לא טוב יותר.
הם עבדו בשיתוף פעולה עם אינסטלטור מטעמם, ביצעו פתיחה זהירה של הקיר הבעייתי, וגילו סדק בצנרת המשותפת עם השכנים. לאחר סיום התיקון, החזירו את הקיר לקדמותו, צבעו מחדש, ווידאו שכל שאר האזורים יבשים לחלוטין. כל תהליך קיבל תיעוד – כולל תמונות, מדידות, ודוחות – חומר שהעברתי אחר כך לביטוח.
שירות מלא מקצה לקצה
אני מודה, לא הייתי מעלה על דעתי שלחברת שיקום יש כזו רמת שירות. בנוסף לנזילה עצמה, הם הציעו ניקוי יסודי של שטיחים שנפגעו, חיטוי הריפודים (כולל ספה שהייתי בטוח שאצטרך לזרוק), וסילוק ריחות לא נעימים בעזרת מכשירים משוכללים – מכשירי אוזון והידרוקסיל.
כל חדר שנפגע חזר למצב המקורי – במקרים מסוימים אפילו טוב יותר. והכי חשוב – עשו הכול בעדינות, בהתחשבות מלאה בי ובמשפחה שלי.
טיפול גם בהיבטים הבירוקרטיים
לאורך כל הדרך ליוו אותי בתהליך מול הביטוח. נתנו לי טיפים איך להגיש את התביעה, העבירו עבורי את כל המסמכים הרלוונטיים, והבהירו בדיוק מה מגיע לי. בלי לחץ, בלי לנסות "למכור" שירותים מיותרים – רק עזרה נקייה ומועילה.
הרגשתי שהחברה הזו לא רק יודעת לעבוד – היא יודעת ללוות, לתמוך ולהיות שם באמת.
עמידה בסטנדרטים הכי מחמירים
אחד הדברים שהרשימו אותי במיוחד הוא הרמה בה הם עובדים. כל שלב בוצע תחת פיקוח, עם הקפדה מוחלטת על בטיחות וניקיון. רק אחר כך גיליתי שהם עובדים לפי תקן ISO 9001:2015 – מה שמסביר את הרצינות והמקצועיות של כל פעולה שבוצעה.
כל אחד מהצוותים שהגיע לדירה תיאם מראש, הגיע בזמן, הציג תעודות ופרטי זיהוי, ולא הותיר מקום לשאלות. תחושת הביטחון שהעניקו לי לא מובנת מאליה – במיוחד כשאתה מתמודד עם אירוע כזה לא צפוי.
מה שהכי ריגש – האנשים שמאחורי השירות
אבל יותר מהכול – מה שנחרט לי בזיכרון זה האנשים. כל עובד שפגשתי – משירות הלקוחות, דרך אנשי השטח ועד למנהל התפעול – שידר אמפתיה, אכפתיות ותחושת שליחות.
הייתה תחושה שהעבודה הזו עבורם היא לא רק מקצוע, אלא דרך לעזור לאנשים בזמן הכי פגיע שלהם.
ואז הבנתי – זו לא עוד חברה. זו כתובת אמיתית.
כשהכול נגמר, קיבלתי מהם טלפון לוודא שהכול הסתיים לשביעות רצוני. הסברתי כמה אני מעריך את זה – והם אמרו: "אנחנו לא עוזבים עד שהלקוח מרוצה לגמרי. זה לא עניין של שירות – זו הבטחה שלנו לעצמנו."
מקום אחד – כל הפתרונות
היום, כשאני מספר לחברים על מה שעברתי, אני לא מדבר רק על ההצפה או הרטיבות. אני מדבר על החוויה עם האנשים שליוו אותי, על הדרך בה הפכו אירוע מתסכל להזדמנות לשיקום אמיתי.
אם מישהו שואל אותי למי לפנות במקרה של נזק מים, נזילה או הצפה – אני שולח אותו ישירות אל https://pitaron.biz/.
כי כשיש לך כתובת אחת שמאגדת תחתיה את כל מה שצריך – מאבחון, דרך טיפול, שיקום מלא, ועד ייעוץ אישי – אתה יודע שאתה לא לבד ברגעים הכי מורכבים.
ממליץ בלב שלם
מאז המקרה, יצא לי כבר להמליץ עליהם לשלושה מכרים – כל אחד מהם חזר עם חוויות דומות לשלי.
יש חברות שמטפלות בנזק. יש כאלה שמציעות שירות. ויש את "פתרון" – שעושים גם את זה, וגם הרבה מעבר.
אני מודה להם על כל רגע, על כל דקה של סבלנות, כל הסבר קטן, כל פעולה גדולה – ובעיקר על כך שנתנו לי ולמשפחתי לחזור לנשום.