חיפוש

גרניט פורצלן למדרגות מרחפות

עיצוב החלל הפנימי בבית הוא אחד האתגרים המשמעותיים ביותר העומדים בפני אדריכל או מעצב, האמורים להשקיע זמן ומחשבה ביצירת המראה האולטימטיבי והאווירה הנדרשת. אבל אם עיצוב החלל בבית סטנדרטי דורש מחשבה, הרי שמחשבה ותכנון נדרשות על אחת כמה וכמה, במקרה של בתים הכוללים יותר מקוצה אחת. ומבין כל החלקים, המדרגות הפנימיות בבית הן בעלות משקל משמעותי הן ביצירת האווירה בבית ובן מבחינת הפונקציונאליות והשימוש היום יומי בהן.

קצת היסטוריה של מדרגות

גילן של המדרגות לצורותיהן השונות, כגילה של הבנייה. מרגע שהחליט מאן דהו לבנות בית או מבנה כל שהוא שיש בו יותר מקומה אחת, היה צורך למצוא פתרון יעיל לשם הגעה למפלס העליון. המצאת המדרגות פתרה את העניין, ופתחה פתח לבניית במים ומבנים גבוהים יחסית. בארמונות של העת העתיקה ובכל סיפורי הארמונות של ימי הביניים, מוזכרות המדרגות הלולייניות המובילות אל המגדל הגבוה שבו כלואה הנסיכה שיש לשחרר אותה. עם השנים השתכללו הן המבנה של המדרגות והן החוזק שלהן, והן יכלו לעמוד בנשיאת משקלים כבדים יותר. כבר בעת העתיקה ובימי הביניים, נבנו מדרגות מחומרים שונים, בעיקר מאבן ומעץ.

מדרגות במעגל
מדרגות במעגל

מדרגות כחלק מהעיצוב הפנים בבית

בשנים האחרונות השתנה מאד היחס למדרגות. מפריט פונקציונאלי שתכליתו ברורה וידועה, קרי לעלות או לרדת מקומה אחת לקומה אחרת במבנה, הפכו המדרגות בשנים האחרונות לחלק אינטגראלי מהעיצוב של חלל הבית. דומה שמהנדסים, אדריכלים ומעצבים גילו מחדש משהו שמאות רבות של שנים היה מול העיניים, ודומה שאף אחד לא העניק לו את היחס הנכון. אם בעבר המדרגות היו מוצנעות, או לכל הפחות לא מוקמו במרכז המבנה, הרי שנכון להיום ביותר ויותר מקרים, זוכות המדרגות למקום של כבוד בחלל הפנימי בבית.

אחד הסוגים היותר נפוצים של מדרגות, הינו המדרגות המרחפות. מדרגות מהסוג הזה בנויות ללא מעקה וללא חיבור ביניהן. כל אחת מהמדרגות מחוברת אל הקיר בצורה מאובטחת, כאשר התוצאה הסופית הינה מדרגות שלכאורה נראות מרחפות ויוצרות הרגשה של קלילות בחלל הבית כולו. באשר לצבע ולציפוי של המדרגות, גם כאן יש מבחר גדול הנתון להעדפות הספציפיות של בעלי הבית. אחד הציפויים היותר מקובלים, הינו ציפוי גרניט פורצלן למדרגות מרחפות. גרניט פורצלן הוא למעשה הכינוי של אריחים סינתטיים, שניתן לייצר אותם בשלל צבעים וגוונים. כאשר האריחים הכל כך מעניינים הללו משמשים כחיפוי למדרגות מרחפות, המראה הכללי בחדר וההרגשה המתקבלת הם של עושר איכות ועוצמה. לעיתים קרובות, מרצפות גרניט פורצלן נבחרות גם לריצוף חוץ כפי שמדובר במאמר הזה ובריצוף הכללי בבית, כך שהמדרגות המרחפות משלימות מראה אחיד, איכותי, ייחודי ועוצמתי של הבית. עיצוב כזה של המדרגות המרחפות יכול להתרים גם במקרים אחרים, וגם אם בעלי הבית יבחרו בעתיד לערוך שינויים בחלל הפנימי. אריחי גרניט פורצלן הם עמידים מאד, איכותיים מאד ושורדים זמן אב לאחר שאריחים מחומרים אחרים כבר עברו מהעולם.

מעוניינים להמשיך לקרוא בנושא כך תבחרו לכם מטבח חוץ מקצועי לחצו כאן.

אולי תאהבו גם את

חומרי ניקוי
ניקיון בניין מגורים מחירים

ועדי בתים רבים או חברות ניהול האמונות על ניקיון בניין מגורים, מתלבטים לעיתים מזומנות בסוגיית הניקיון בבניין המגורים. בדרך כלל, הדילמה התמידית שהם נדרשים לפתור

קראו עוד »