חיפוש

איך לתקן דלת חורקת?

כל עוד לא נוגעים בה, הדלת היא פריט דומם ושקט. אלא שאם מישהו טורק אותה, היא יכולה לייצר רעש שאינו נעים לאוזן. מה קורה כאשר גם בשימוש רגיל הדלת שלנו מתחילה לייצר רעש שצורם באוזן? חריקה של דלת היא רעש שמעיק על האדם ומפריע לו בשגרה.

הכי קל זה להתעלם מדלת חורקת, או לנסות לפתור את הבעיה באופן מיידי אך קצר טווח. יותר חכם ונכון לתקן דלת כזו בצורה יסודית והרבה יותר פשוטה ממה שנהוג לחשוב.

 

ממה נובעת החריקה?

הדלת שלכם התחילה להשמיע רעש של חריקה? אם אתם רוצים לתקן אותה, אתם צריכים קודם כל להבין ממה נובעת החריקה. חריקה יכולה לנבוע משתי סיבות עיקריות, שלכל סיבת חריקה יש דרך תיקון אחרת. אם תתקנו דלת שחורקת מסיבה מסוימת בדרך שלא מתאימה, לא יתרחש אסון כלשהו, אבל אתם תישארו עם הרעש הצורם באוזן.

הסיבה הראשונה בגין החריקה היא דלת נמוכה. אם הדלת שלכם קרובה מדי לרצפה, ייתכן שבעת פעולת הפתיחה והסגירה של הדלת היא יוצרת רעש של חריקה כתוצאה מחיכוך עם הרצפה. הסיבה השנייה היא שחיקה של צירי הדלת, שיוצרים בעת הפתיחה והסגירה שלה רעש צורם לאוזן. אם אתם לא בטוחים מה הסיבה, תוכלו להתייעץ עם מנעולן מקצועי על מנת להבין אותה.

 

הגבהת הדלת

הדלת שלכם נמוכה מדי ויוצרת כתוצאה מכך רעש חריקה בלתי נסבל? תצטרכו להגביה את הדלת, למצב בו היא לא תתחכך עם הרצפה בעת הפתיחה והסגירה שלה. כדי להגביה את הדלת תצטרכו מברג שטוח ופטיש. אל אלו תצטרכו להוסיף כלי שישמור על הדלת מוגבהת וסטטית בעת ההגבהה, כשניתן להשתמש במברג שטוח גדול.

הגביהו עם המברג השטוח הגדול את הדלת לגובה הרצוי, כשהדלת לא פתוחה לגמרי ולא סגורה לגמרי, אלא נמצאת באמצע. מקמו את המברג בציר העליון של הדלת והכו עם הפטיש (לא חזק מדי) על הצילינדר, עד ליציאה שלו. תוציאו את הציר העליון מהמקום שלו, סובבו את התותב פעמיים ולאחר מכן החזירו את הציר העליון והצילינדר.

 

טיפול בצירים

החריקה נגרמת כתוצאה משחיקה של הצירים? כדי לתקן אותה תצטרכו סמרטוט, נייר שיוף ותרסיס שמן. השלב הראשון היא ניתוק מלא של הדלת מהמקום שלה. לאחר מכן תצטרכו לנקות את הצירים לגמרי מלכלוכים שונים ואפילו חלודה.

לאחר שהצירים נקיים, הם מוכנים לשימון. שמנו באמצעות התרסיס בכמויות נדיבות, ולאחר מכן חברו את הדלת בחזרה. הזיזו את הדלת כמה פעמים בתנועות של פתיחה וסגירה, כדי לאפשר לשמן לנוע בצירים.

 

פתרונות לטווח הארוך

הגבהת הדלת וטיפול בצירי הדלת אלו פתרונות לטווח הארוך, שיעלימו את הרעשים לתקופת זמן ארוכה יחסית. מומלץ להשתמש בפתרונות הללו ולא בשימון פשוט ללא פירוק הדלת למשל, מה שעשוי לעזור רק לטווח זמן קצר.

מנעולן מקצועי

אולי תאהבו גם את

שאיבת ביוב
מתי מבצעים שאיבת ביוב?

מערכות הביוב השונות, למרות היותן חיוניות לחיים בצורה מודרנית ומערבית, הן מערכות שרוב האנשים לא מכירים כלל. החשיבות של מערכות אלה לחיים תקינים היא גבוהה

קראו עוד »