חיפוש

מה גובה הפיצוי שאוכל לקבל בתביעת רשלנות רפואית בעבודה?

ישנם סוגים שונים של תביעות והליכים משפטיים שניתן לנהל במדינת ישראל. אחת מהתביעות הללו, שיכולה להיות רלוונטית לכל אדם עובד, היא תביעת פיצויים עקב רשלנות בעבודה. גם אם אתם עובדים במקום העבודה הטוב ביותר שיכולתם לדמיין, אתם עדיין עלולים להיפגע בתאונות שונות, שיכולות להשפיע על התפקוד התעסוקתי שלכם וגם על המשך החיים שלכם. אז מהו גובה הפיצוי בתביעות כאלו? תשובות במאמר הבא.

 

תאונות במהלך העבודה

מועסקים בעבודה משרדית? עובדים מדי יום על גגות? צריכים לנסוע ממקום למקום במהלך ימי העבודה שלכם? לא משנה מהו אופי העבודה שלכם. העובדה הפשוטה היא שכל עובד שנמצא מחוץ לבית שלו חשוף לתאונות עבודה פוטנציאליות, שיכולות לקרות לכל אחד ולהסב נזק משמעותי, שייפגע באיכות החיים ובכושר התעסוקתי.

החוק קובע מהי תאונת עבודה באופן די כללי, כאשר לסיטואציות שונות שעשויות להיגרם קיים פירוט נוסף. לפי החוק, תאונה שמתרחשת בדרך אל העבודה, בדרך חזרה מהעבודה או במקום העבודה, היא תאונת עבודה. קיימות עוד התייחסויות שונות לחוק, הנוגעות למשל להגדרה של תאונה בדרך אל העבודה ובדרך חזרה מהעבודה. החוק מאפשר למי שנפגע כתוצאה מתאונת עבידה להגיש תביעה עקב תאונת עבודה.

 

מה קורה כשמדובר ברשלנות?

החוק מתייחס גם למקרים בהם תאונת העבודה נגרמת כתוצאה מרשלנות. הרשלנות במקרים הללו חלה על המעסיק. תאונת עבודה היא כמובן לא דבר שהיה אמור להיגרם לנפגע בכוונה, שכן מדובר בתאונה, אך במקרים מסוימים החוק קובע שלמעסיק הייתה אחריות, שלו הייתה ממומשת ייתכן ותאונת העבודה הייתה נמנעת.

ניתן להדגים זאת באמצעות מקרים שונים. לדוגמא, נניח ובעבודה הייתם צריכים לעלות על סולם, והמעסיק סיפק לכם סולם תקול שאינו עומד בתקן הקבוע בחוק. תאונה כתוצאה מהעלייה על הסולם תחשב לרשלנות של המעסיק. גם תאונה שמתרחשת עקב התמגנות לא ראויה עשויה להיחשב לרשלנות המעסיק, אם הוא לא סיפק מיגון אשר היה צריך להיות מסופק לעובד.

 

הגשת התביעה

אם אכן קיים חשש שהמעסיק התרשל וכתוצאה מכך התרחשה תאונת העבודה, תוכלו להגיש נגדו תביעת פיצויים אל בית המשפט. התביעה תוגש לבית משפט השלום או בית משפט מחוזי, לפי גובה הפיצויים הדרושים.

 

גובה פיצויים משתנה

אז מהו הסכום הכספי אותו ניתן לקבל כתוצאה מתביעת פיצויים עקב תאונת עבודה שנגמרה בעקבות התרשלות המעסיק? התשובה כאן היא לא חד משמעית, ומשתנה בהתאם למספר פרמטרים שונים.

העיקרון המנחה את בתי המשפט הוא השבת מסלול חייו של התובע אל קדמותו. כמובן שפציעות קשות וחמורות לא ניתן לרפא בהחלטה כספית כזו או אחרת של בית המשפט, אך בית המשפט יישאף לקבוע סכום כספי שיוכל לאפשר לתובע לטפל בעצמו, לשקם את עצמו ולדאוג למצבו הנפשי, שעשוי להיפגע גם כן כתוצאה מתאונת העבודה.

תביעת רשלנות רפואית
תביעת רשלנות רפואית

 

אולי תאהבו גם את