חיפוש

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי היא אחת הפרוצדורות המסובכות שיש במהלך לידה. ניתוח קיסרי מתבצע אך ורק במקרים בהם לא ניתן ליילד את העובר בצורה רגילה, או במקרים בהם יש חשש כי לידה רגילה עשויה להסב לו או ליולדת נזק. מה קורה כאשר היולדת או העובר נפגעים במהלך הלידה? במצבים מסוימים, ייתכן וניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית מצד הצוות המיילד. 

 

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי הוא הליך מורכב, שמטרתו היא ליילד עובר שנמנע ממנו להיוולד בלידה רגילה עקב מצבים שונים. בניתוח זה, מבוצעים חתכים ארוכים ועמוקים בבטנה של היולדת וברחמה, על מנת לאפשר לעובר להגיח לעולם ללא סכנה. עקב אופי הניתוח, ניתן להבין שמדובר בהליך מורכב, שיכול לסכן את היולדת ואת העובר, אם הוא מבוצע בצורה לא נכונה.

במקרים בהם היולדת או העובר ספגו נזק, הם עשויים להיות זכאים להגיש תביעת פיצויים לבית המשפט בגין רשלנות רפואית של הצוות המיילד. התנאי להגשת תביעה זו, פרט לנזק, הוא אי נקיטה של הצוות הרפואי באמצעי הזהירות השונים. ניתן לקרוא עוד על רשלנות רפואית באתר https://us-lawoffice.co.il.

 

נזק כתוצאה מדימום

במהלך ניתוח קיסרי, רשלנות רפואית יכולה להגרם כתוצאה ממספר סיבות לנזק. הסיבה הראשונה היא נזק המתרחש עקב דימום. גוף האדם מכיל כמה ליטרים של דם, הזורמים בכלי הדם השונים ומגיעים לכל חלק בגוף. הדם מזין את התאים שמרכיבים את הגוף ודואג לתפקוד תקין.

במצבים של דימום, הגוף יכול שלא לתפקד עקב כמות דם נמוכה מדי, שלא מאפשרת הגעה של הדם לכל האיברים של הגוף. במצב כזה, הגוף עשוי להיכנס למצב חירום רפואי מסכן חיים, הקרוי "הלם". בניתוח קיסרי, חתכים שלא מבוצעים בזהירות יכולים לגרום לדימום חמור כזה, מה שייחשב כרשלנות רפואית.

 

נזק שנגרם לעובר

ניתוח קיסרי הוא הליך מורכב ליולדת, אך גם לעובר עצמו. העובר לא יוצא בדרך טבעית מגוף האם, אלא באמצעות ניתוח מורכב. פגיעה בעובר במהלך הוצאתו, או פגיעה בו במהלך הניתוח, עשויים להסב לו נזק חמור.

קיימת התיישנות על רשלנות רפואית של שבע שנים החל מיום הפגיעה, אך החוק קובע כי קטינים שספגו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, יכולים לתבוע תביעת רשלנות רפואית שבע שנים לאחר היותם בני 18, כלומר להגיש תביעה כזו עד גיל 25.

 

פגיעה באיברים

נזק נוסף שיכול להגרם ליולדת הוא פגיעה באיברים מסוימים. ייתכן מצב בו הלידה בוצעה בהצלחה והעובר הגיח אל אוויר העולם ללא נזק, אך חיתוך לא נכון בניתוח גרם לנזק קבוע לאיברים פנימיים של היולדת.

 

קבלת עירוי נגוע

מצבי דימום נפוצים יחסית בלידות. במקרים כאלו, היולדת מקבלת עירוי דם, כדי לשמור על מאזן דם תקין בגוף. יולדת שקיבלה בטעות עירוי דם הנגוע בחיידקים או נגיפים שונים, יכולה לפתח מחלה. במקרים מסוימים, היא תוכל להגיש תביעת רשלנות רפואית בעניין.

ניתוח קיסרי
ניתוח קיסרי

אולי תאהבו גם את