חיפוש

איך מתמודדים עם קושי של ילד ראשון

הולדת הילד הראשון זהו אירוע מרגש מאוד. סביב אירוע זה יש הרבה דברים הנערכים לראשונה – הריון ראשון, החתלה ראשונה, מקלחת ראשונה ועוד. עם זאת, לצד ההתרגשות העצומה המלווה באירוע זה, קיימים גם פחדים וחששות רבים העוטפים את הוריי הפעוט הטריים.

 

המעבר להורות – פחדים וחששות

המעבר לתפקיד ההורות מחייב הקרבה רבה והסתגלות לשינוי הפתאומי בשגרת היום – יום. לא תמיד ההורים יכולים להמשיך את סגנון חייהם הקודם, ולעיתים עליהם לוותר על דברים רבים בכדי לדאוג לילדם הפעוט. וויתורים מעין אלה יכולים להיות וויתורים כלכליים, ויתורים על תחביבים, על שעות שינה ועוד.

חשוב לדעת שהן הפחדים הנוגעים לשגרת החיים החדשה והן אלה הקשורים לשלומו ובריאותו של התינוק – את כולם כאחד, חווה כל הורה טרי. אך אל דאגה, ככל שיעבור הזמן תתרגלו לשגרת החיים החדשה, ותחושות הלחץ והקושי ירדו משמעותית.

 

איך מתמודדים עם הקושי?

נעזרים במי שאפשר

בין אם זה ההורים שלכם, החברים או כל אחד אחר שיכול לעזור לכם להתמודד עם מציאות החיים החדשה. כך למשל, תוכלו לשקול לגור אצל הוריכם בשבועות הראשונים שלאחר הלידה, להיעזר בחבריכם בקניות בסופר מיד אחרי הלידה ועוד.

 

הדרגתיות

חשוב להבין שמציאות החיים השתנתה ועל מנת להסתגל אליה בצורה הטובה ביותר, יש להיות סבלנים ולהתקדם צעד – צעד. כמו שאתם מבינים שלא תוכלו לחזור לבלות בבתי קפה שבוע אחרי הלידה, כך חשוב להבין שגם לשגרת עבודתכם או אימונכם, יקח לכם זמן לחזור – וזה לגיטימי, אתם צריכים את הזמן הזה.

 

מיומנות וניסיון

כהורים חדשים סביר שלא תדעו לעשות פעולות מסוימות, כמו למשל אמבטיה לתינוק. לכן, מומלץ להיעזר באמא שלכם, בחברה או בכל אדם אחר שיוכל ללמד אתכם ולעזור לכם עד שתרגישו בטוחים לבצע זאת לבד.

 

שדרו לתינוק ביטחון

גם אם הוא בוכה ואתם לא מצליחים להרגיע אותו, הפגינו כלפיו ביטחון ויציבות. הורים המשדרים לתינוקם לחץ ודאגה עשויים להשפיע לרעה על הרוגע של התינוק. לכן, על אף הקושי והתסכול שלעיתים מתלווה לבכי בלתי נגמר של התינוק, השתדלו לשמור על קור רוח ולשדר לו רוגע וביטחון.

 

חזקו אחד את השני

זכרו שאתם ביחד בזה, למדו להכיל ולקבל, תעזרו זה לזה, והכי חשוב – זכרו שעל אף כל הקושי – זכיתם במתנה גדולה!

 

דיכאון אחרי לידה

כאמור, תחושות הדאגה והקושי הנובעים מהכניסה לעולם ההורות, הינן תחושות טבעיות המלוות כמעט כל הורה. עם זאת, אם את מרגישה שמצוקתך הינה מצוקה חריגה ומתמשכת, כזו המשפיעה מאוד על תפקודך – יתכן שאת חווה דיכאון אחרי לידה. תופעה זו נפוצה בקרב לא מעט מהיולדות (ליתר דיוק 10%-15% מכלל היולדות חוות אותה) ועשויה לגרום לתחושת עצב ודכדוך עמוקים ומתמשכים.

התמודדות עם דיכאון עשויה להיות לא פשוטה, אך גורמי מקצוע עשויים להקל מאוד על תחושותייך. גורמי המקצוע מכירים היטב את תופעת הדיכאון אחרי לידה, ומשכך יודעים לתת עצות וטיפולים שעשויים לעזור לך לחזור לשגרת חייך בקלות ובמהירות.

 

בחורה מדוכאת בשחור לבן
בחורה מדוכאת בשחור לבן

אולי תאהבו גם את

נופש כשר למשפחה ראשית
נופש כשר לכל המשפחה

העבודה היא מרכז החיים ובין לבין אתם מנסים גם לבלות קצת עם הילדים? לא מוצאים את הדרך להירגע באמת ומרגישים שאתם זקוקים לחופשה רצינית? אם

קראו עוד »