חיפוש

עלות ייצוג ע"י עורך דין נהיגה בשכרות

יצאתם מבילוי קרוב לחצות הליל, בדק אתכם שוטר בבדיקת 'ינשוף' וקיבלתם דו"ח תנועה בגין נהיגה בשכרות. מה עליכם לעשות עכשיו? למי לפנות? האם זה וודאי שנהגתם בשכרות? כל התשובות במאמר הבא נהיגה בשכרות היא מסוכנת לכל הדעות, ההשלכות שלה עלולות להיות מסכנות חיים וקטלניות לא רק עבור הנהג ונוסעי הרכב עליו הוא נוהג אלא לכל הנהגים שנמצאים איתו על הכביש בעת שהוא נוהג בשכרות. אבל האם בוודאות כל אדם שנבדק על ידי המשטרה, אכן נהג שיכור?

 

למה נבדקתי בכלל?

ישנן מספר דרכים בהם יכול שוטר תנועה 'לתפוס' נהגים הנוהגים בשכרות. ראשית, אם הוא מזהה רכב שנוהג באופן חשוד על הכביש, יש לו הזכות המלאה לבקש ממנו לעצור בצד הדרך ולבקש ממנו להיבדק באמצעות ה'ינשוף'. שנית, ישנם מצבים בהם עומדת ניידת מחוץ לאתרי בילוי ליליים ומבקשת באופן אקראי מהנהגים היוצאים מהאזור להיבדק לשכרות בבדיקת הינשוף. כך או כך, ברגע שהתבקשת להיבדק, אין אפשרות לסרב.

 

קיבלתי דו"ח אך לא הייתי שיכור – איך אפשר להוכיח את חפותי?

לעיתים מסתבר שבדיקת הינשוף הראתה תוצאות כוזבות והאמינות מוטלת בספק. קיבלת דו"ח אך לא שתית? יש אפשרות לערער. על מנת לערער יש למלא טפסים ולנסות לטעון לחוסר אמינות וחוסר תקינות של מכשיר הינשוף.

 

למי כדאי לפנות על מנת לקבל סיוע?

קבלת סיוע משפטי על ידי עורכת דין כגון עורכת דין יערית אוליאל, יכולה להיות אפקטיבית במקרים רבים. הוכחת החפות כרוכה במילוי טפסים רבים. אנשי מקצוע כמו עורכי דין, שמתעסקים בכך זמן רב, כבר יודעים אילו טפסים יש למלא, מה צריך לטעון על מנת להוכיח את חפותו של מרשם ובאילו מקרים בכלל אפשר לטעון לחפות ויש סיכוי לנאשם לצאת זכאי.

 

איך בוחרים את עורך הדין המתאים?

כל עורך דין רשאי לטפל בתיק שלכם, אבל אם תרצו לקבל את הטיפול המיטבי במקרה כזה, כדאי לבחור בעורך דין שמתמחה בדיני תעבורה. את הפרטים הקטנים, כמו כיצד צריכים במשטרה לטפל במכשיר הינשוף, או כיצד צריכים השוטרים להתייחס לאדם שנעצר בצד הדרך לבדיקה שגרתית של נהיגה בשכרות, יודעים היטב עורכי הדין שמתמחים בדיני תעבורה.

 

עלות הייצוג – אני יכול לעמוד בזה?

במקרים בהם הנהג אכן נהג בשכרות הוא יכול להישפט ולקבל עונשים מאד כבדים. העונשים הצפויים בחוק יכולים להיות החל מהשבתת הרישיון, מאסר על תנאי, מאסר בפועל, קנס כספי גבוה ועוד. האם יתכן כי אדם אשר שתה יין בקידוש ולא נחשב כאדם שיכור יקבל את אחד מהעונשים הנ"ל? בהחלט לא. ייצוג משפטי הוא חשוב גם על מנת להוציא את הנאשם זכאי, במידה ומגיע לו וגם על מנת לחסוך לו עלויות גבוהות בעקבות העונשים הצפויים לו.

עורך דין נהיגה בשכרות
עורך דין נהיגה בשכרות

אולי תאהבו גם את