חיפוש

איך למנוע סכסוכי ירושה במשפחה?

אחד הרגעים המאתגרים בחייה של משפחה ממוצעת מגיע כאשר יש צורך לחלק ירושה של בן משפחה אהוב. מנכסים ועד לרכוש אישי כמו תכשיטים וכסף שנותר בבנק – יש צורך בחלוקה שוויונית ככל הניתן בין בני המשפחה. אך לצערנו, לעיתים נשכחת האהבה העזה – שמתחלפת בריבים ומחלוקות איומות. כיצד ניתן להימנע מסכסוכי ירושה במשפחתנו? על כך נרחיב במאמר הקרוב.

 

מהם סכסוכי ירושה?

כאשר אדם נפטר בטרם עת, ולא השאיר אחריו צו ירושה מסודר שבו חילק את רכושו וממונו לפי רצונותיו האישיים – מוצאים עצמם בני המשפחה במצב לא פשוט. כל בן משפחה יכול לחשוב שמגיע לו דבר מסוים מרכושו של הנפטר, אך אין לכך סימוכין בכתב מאת הנפטר.

מקרים כאלו יכולים להוביל לריבים קשים ואף לנתק קשה מנשוא בין בני משפחה. אם ישנה צוואה, קרובי המשפחה קרי קרוביו של הנפטר – מקבלים את העיזבון. במידה ואין יורשים ע"פ דין/צוואה – האפוטרופוס הכללי יקבל את העיזבון במלואו.

 

איך להימנע מסכסוכי ירושה במשפחה?

בכדי למנוע קרע משפחתי מראש, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין ירושות. לעת זקנה, ובעת שאותו אדם צלול – כדאי לכתוב צו ירושה מסודר, לפי דרישותיו של הלקוח. מעבר לחיסכון הבירוקרטיה המפרך, יוכל הלקוח להיות סמוך ובטוח שמנע מבעוד מועד חילוקי דעות לאחר לכתו. ע"י תכנון קפדני ומקצועי, עו"ד ירושות יכונן צו ירושה שאינו משתמע לשתי פנים, וידאג לכך שלא יהיה מקום לפרצות משפטיות.

 

מהו תפקידו של עורך דין ירושות?

עורך דין ירושות יכול להיות העוגן של המשפחה באחד הרגעים הקשים שלה. החל מהייעוץ הראשוני שימנע סכסוכי משפחה מיותרים, דרך גישור ומניעת הגשת בקשה להמשך דיון בבית משפט במקרים שבהם אחד מבני המשפחה סבור כי מגיע לו חלק גדול יותר בירושה ועד ניהול הירושה בצורה הוגנת ומקצועית.

 

מה עושים כאשר הנפטר לא השאיר אחריו צוואה?

במקרים בהם הנפטר לא השאיר אחריו מסמך משפטי המחלק את רכושו לאחר לכתו, חשוב לשכור את שירותיו של עו"ד ירושות בכדי להתייעץ על הצעדים הבאים.

לאחר הצגת המצב הנתון בצורה אובייקטיבית, עורך דין ירושות יעניק לכם מניסיונו וימליץ לכם מה כדאי לעשות בעתיד. השכרת עורך דין ירושות תוכל לפתור מצבים שנראים בלתי אפשריים בהתחלה, ולמצוא את עמק השווה באופן ההוגן ביותר.

 

לסיכום

השכרת שירותיו של עו"ד ירושות אינה מצב משמח במיוחד, אך חשוב לדעת שזהו צעד נחוץ למניעת קרעים במשפחה. בין אם במצב שבו הלקוח צלול ומחלק בעצמו את עזבונו, או מצב שבו הנפטר לא השאיר מסמך שמחלק את רכושו וממונו – עורך דין ירושות יידע לעשות את העבודה על הצד המקצועי והאיכותי ביותר על מנת להוציא את לקוחותיו מרוצים – תוך שמירה יתרה על כבוד הנפטר.

סכסוכי ירושה
סכסוכי ירושה

אולי תאהבו גם את