חיפוש

מסלולי קריירה והזדמנויות לבוגרות תואר ראשון בחינוך

אחד השיקולים החשובים בבחירת מסלול אקדמי הוא כמובן הדלתות שהוא פותח מבחינה תעסוקתית. בסופו של יום, רכישת מקצוע היא כלי לפרנסה ועל כן חשוב לקחת בחשבון את האופק התעסוקתי הנלווה לתואר שבחרת. במאמר זה נתמקד באפשרויות ובהזדמנויות הרלוונטיות לבוגרות תואר ראשון בחינוך

 

למה לבחור תואר ראשון בחינוך?

הצעירה מהמגזר החרדי יכולה כיום לבחור שלל מסלולי לימודים שמותאמים לאורחות חייה ולמצבה האישי. ניתן להיכנס למשל לאתר https://e-academic.co.il/ כדי להתרשם ממגוון המסלולים המוצעים. יחד עם זאת, השפע מוביל לעתים לבלבול. מדוע לבחור בתואר ראשון בחינוך מבין המסלולים האפשריים? ראשית, משום שמדובר בתואר מעניין המקיף תחומים שונים. שנית, משום ששדה החינוך מאפשר התפתחות מקצועית מגוונת בהמשך. בנוסף, כבר כבעלת תואר ראשון תוכלי להשתלב בתחום, במסגרות לא פורמליות ולעתים אף במסגרות פורמליות. איזה מסלולי קריירה מתאימים למי שבוחרת בתואר ראשון בחינוך?

 

המשך התמקצעות במסגרת לימודי תואר שני

הבוגרות המוכשרות בעלות יכולת הלמידה, יכולות להרחיב את השכלתן ולהתמקצע על ידי תואר שני. בתחום החינוך ניתן לאתר מסלולים רבים לתואר שני שיאפשרו התמחות ייחודית, כמו ייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד או לקויות למידה. בחירה בהמשך הלימודים לתואר שני תפתח בפנייך דלתות נוספות ותאפשר לך רכישת מקצוע מבוקש ונדרש ביותר.

 

השתלבות במסגרות לא פורמליות

במידה ואין לך תעודת הוראה, תואר ראשון בחינוך יאפשר לך השתלבות במסגרות לא פורמליות כמו מכוני טיפול והוראה, בהם תוכלי להתנסות בהוראה במסגרת מצומצמת יותר ולא במסגרת כיתה. בנוסף, תוכלי להשתלב במסגרות לא פורמליות אחרות כמו מועדוניות או מסגרות אחרות המיועדות לתלמידים מתקשים או במצוקה, בהם תוכלי להתנסות בעבודה חינוכית ולהבין האם היא אכן מתאימה לך ולאישיותך.

 

שדרוג השכר כמורה במערכת הפורמלית

במידה וברשותך תעודת הוראה, תואר ראשון יאפשר לך לשדרג את שכרך ואת תנאי העבודה שלך, שכן כל תוספת השכלה היא בחזקת גמול השתלמות. חשוב להגיד שבמקרים מסוימים, תואר ראשון יהיה גם דרישה שתעלה מצד הפיקוח, עבור המורה שהגיעה למערכת ללא תואר אקדמי אלא עם תעודת הוראה מסמינר, על מנת להמשיך את העסקתה. תואר אקדמי כיום הוא דרישת בסיס לעובדות הוראה, ותואר ראשון בחינוך הוא בחירה טבעית למי שממילא נמצאת בתחום, וגם יאפשר לה בהמשך להתמקצע בתחומים נוספים כפי שהוזכר בסעיף הראשון.

 

פנייה למשרות הדורשות תואר ראשון

משרות רבות במגזר הציבורי או בשוק הפרטי דורשות תואר ראשון כתנאי סף, ללא ציון תואר ספציפי אלא פשוט כדי לסנן את הפונות ולקבל "תוית איכות" מסוימת. במידה ואת לא בטוחה בתחום הלימודים ובנטיותייך האקדמיות, תואר ראשון יהיה בחירה טובה שכן זה תואר שמאפשר טעימה מתחומים רבים כך שצפוי לך במסגרתו עניין רב.

 

לסיכום

תואר ראשון בחינוך יאפשר לבוגרות שלו הזדמנויות תעסוקתיות מגוונות, בהתאם ליכולותיהן ומוקדי העניין שלהן.

בחירת מסלול אקדמי

אולי תאהבו גם את

מוגבלות של ילד
ביטוח לאומי נכות ילדים

לא מעט משפחות מנהלות בית בו יש ילד או מספר ילדים נכים עם נכויות קלות, בינוניות או גדולות שמחייבות אותן בהוצאות חודשיות משמעותיות על תרופות,

קראו עוד »