חיפוש

מה הציון שחובה לקבל לצורך פסיכומטרי לעתודה

 אז התחלתם את תהליך הגיוס וגיליתם את מסלול העתודה, מה עכשיו? הדרך למסלול העתודה היא לא קצרה ולא פשוטה, אך עם מספיק רצון והשקעה תוכלו להצליח בקלות. כדי לארגן לכן את כל מה שאתם צריכים לדעת ריכזנו את כל המידע החיוני פה.

 

הדברים החיוניים על תהליך המינויים למסלול העתודה

הנתונים הראשוניים שרלוונטיים לקבלה למסלול הם תוצאות המבחן הפסיכוטכני, אותו עושים בצו ה-1. תוצאות הקב"א צריכים להיות לפחות 52 והדפ"ר לפחות 60, אותן התוצאות המהוות את סף הקבלה לקצונה. יציאה לקצונה היא חלק מהמסלול ועל כן התאמה לקצונה היא אחת מהדרישות הבסיסיות.

המיונים מתחילים מכיתה י"ב, ואינם קשורים לגילכם, בין אם את בני 17 או 18, אך מכיוון שנדרש מבחן פסיכומטרי מומלץ לעשות אותו לפני תחילת כיתה י"ב, בחודשי הקיץ. ניתן לעשות קורס פסיכומטרי לעתודה בקידום.

אם עומדים בדרישות הקבלה של הנתונים הפסיכוטכניים, בנוסף על דרישות הקבלה מבחינת ציוני בגרויות והמבחן הפסיכומטרי, ישנם מבחנים ממיינים של צה"ל שצריך לעבור. אם עוברים את המבחנים מתקבלים למסלול העתודה.

 

המבחן הפסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי מורכב מארבעה קטגוריות המפוצלים לפרקים. הציון על המבחן משתכלל לפי הקטגוריות השונות, ומחולק לציונים לקטגוריות וציון כללי שהוא הסופי.

 

מטלת החיבור

מהווה 10 אחוזים מהציון הסופי, המבחן נפתח במטלת חיבור בה הנבחן מקבל סוגיה או נושא עליו הוא נדרש לדון, להביע דעה, ולפתח תוך הקפדה על ניסוח. לשם המטלה מוקדשות 30 דקות והיא בוחנת את יכולת הביטוי של הנבחן.

 

חשיבה כמותית

פרקים אלו מהווים 40 אחוזים מהציון הכללי וכוללים 20 שאלות אמריקאיות שיש לפתור תוך 20 דקות. השאלות כוללות בעיות מילוליות, אלגברה, גיאומטריה, וגרפים.

 

חשיבה מילולית

פרקים אלו מהווים 30 אחוזים מהציון הכללי, כוללים 23 שאלות, ומוקדשים להם 20 דקות לכל פרק. השאלות כוללות אנלוגיות, הבנת הנקרא, ושאלות הבנה והסקה.

 

אנגלית

פרקים אלו מהווים 20 אחוזים מהציון הכללי עם 22 שאלות שיש לפתור ב-20 דקות כולל קריאת חיבור ומענה על שאלות, השלמת משפטים, וניסוח מחדש.

הציון הגבוה ביותר שניתן לקבל הוא 800, כשהנמוך ביותר הוא 200. המבחן בנוי כך שהציון משוכלל על פי ההצלחה של כל הנבחנים של אותו המועד, כך ש-5 אחוזים מהנבחנים מקבלים 200 – 349 תמיד ו-5 אחוזים מקבלים מעל 700.

 

ציון הפסיכומטרי הכללי הנדרש על מנת להתקבל למסלול העתודה

על מנת להתקבל למסלול העתודה הציון הנדרש הוא 590 ומעלה. גם אם דרישות הקבלה של מוסד הלימודים נמוך יותר, הציון הזה הוא הכרחי על מנת להתקדם במיוני המסלול.

 

לסיכום

מבחן הפסיכומטרי עלול להרגיש מאיים, והוא אכן חיוני לתהליך המיון וקבלה למסלול העתודה. הציון הסופי הנדרש הוא 590 ומעלה, וחשוב לזכור שבעזרת קורס הכנה ולמידה נכונה הציון הזה קל מתמיד להשגה.

מְיוּמָנוּת

 

אולי תאהבו גם את

מוגבלות של ילד
ביטוח לאומי נכות ילדים

לא מעט משפחות מנהלות בית בו יש ילד או מספר ילדים נכים עם נכויות קלות, בינוניות או גדולות שמחייבות אותן בהוצאות חודשיות משמעותיות על תרופות,

קראו עוד »