חיפוש

לאן כדאי לצאת ביום האהבה

אם זכיתם לאהבה אתם בטח כבר יודעים שכל תאריך הוא סיבה למסיבה, כך שאתם לא צריכים לחכות ליום האהבה העברי (ט"ו באב) או הלועזי (ולנטיין דיי) כדי לצאת לבילוי זוגי. עם זאת, חשבנו שכדאי שתדעו על מה כולם מדברים ולא רק על קצה המזלג.

 

ולנטיינ'ס דיי

יום זה נקרא ע"ש הקדוש הנוצרי ולנטינוס שבשמו נקשרו אגדות רומנטיות שונות, למשל:

  • הוא ערך בחשאי טקסי נישואין לחיילים למורת דעתו של הקיסר קלאודיוס השני – קיסר שהאמין שנישואין מטים את דעתם של הלוחמים ומחלישים אותם מבחינה צבאית.
  • הוא הזכיר לגברים את שבועתם הנוצרים ואת העובדה שאלוהים אוהב אותם באמצעות לבבות מקלף
  • הוא ענד טבעת מאחלמה סגולה – אבן חן שסימלה אהבה ברחבי האימפריה הרומית

אמנם עד המאה ה-14 לא נחגג היום הזה בטח לא בהקשר של אהבה, כך שמאמינים שמקור המנהג דווקא בחג הרומי העתיק לופרקליה – חג פולחני שקשור לפוריות שצוין כל שנה בין ה-13-15.2

יש בכלל כאלו המאמינים שמקור החג ביום הטיהור של מריה אשת ישו. מכיוון שהיא הייתה יהודייה, היא חיכתה כ-6 שבועות לפני שטיהרה את עצמה לאחר לידת ישו. אם לוקחים בחשבון שלפי הנוצרים האורתודוכסיים ישו נולד ב-6 בינואר (ולא ב-25.12 ) זה אפילו הגיוני.

 

ט"ו באב

ט"ו באב הוא חג האהבה ע"פ המסורת היהודית ומוזכר עוד במסכת תענית באופן הבא: " לא היו ימים טובים לישראל כחמשה-עשר באב…, שבהן… ובנות ירושלם יוצאות וחולות [=מחוללות] בכרמים. ומה היו אומרות: שא נא עיניך, בחור, וראה מה את בורר לך; אל תתן עיניך בנוי – תן עיניך במשפחה". (פרק ד', משנה ח')

יש הטוענים שמקור המנהג מבוסס על שתי עובדות:

  • בט"ו באב בוטלה התקנה שמנעה משבטי ישראל השונים להינשא ביניהם
  • בט"ו באב הורשו בני שבט בנימין (שהוחרמו לאחר חלקם בפרשת "פילגש בגבעה") הותרו למצוא להם כלות בכרמי שילה.

הטיעון האחרון נשמע משכנע יותר בעיקר כי הוא מבוסס על הכתוב בתנ"ך : (שופטים, כ"א, י"ז-כ"א):

וַיֹּאמְרוּ יְרֻשַּׁת פְּלֵיטָה לְבִנְיָמִן וְלֹא יִמָּחֶה שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל. וַאֲנַחְנוּ לֹא נוּכַל לָתֶת לָהֶם נָשִׁים מִבְּנוֹתֵינוּ כִּי נִשְׁבְּעוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר אָרוּר נֹתֵן אִשָּׁה לְבִנְיָמִן. וַיֹּאמְרוּ הִנֵּה חַג ה' בְּשִׁלוֹ…. וַיְצַוֻּ אֶת בְּנֵי בִנְיָמִן לֵאמֹר לְכוּ וַאֲרַבְתֶּם בַּכְּרָמִים. וּרְאִיתֶם וְהִנֵּה אִם יֵצְאוּ בְנוֹת שִׁילוֹ לָחוּל בַּמְּחֹלוֹת וִיצָאתֶם מִן הַכְּרָמִים וַחֲטַפְתֶּם לָכֶם אִישׁ אִשְׁתּוֹ מִבְּנוֹת שִׁילוֹ".

 

מה המשמעות מבחינתכם?

המשמעות היא שלא משנה באיזה פעילות תבחרו כדי לציין את האהבה שלכם (למשל ארוחה במקום כמו מסעדה בתל אביב או הזמנת מוניות לבן גוריון בדרך לחופשה בחו"ל) כי דבר אחד בטוח –  לאהבה שלכם מגיע פינוק מיוחד בלי קשר ללוח השנה.

לפרטים היכנסו: https://mamy-le.co.il.

אחד ועוד אחד
אחד ועוד אחד

אולי תאהבו גם את