חיפוש

טאבון גז – הוראות בטיחות לשימוש ראשוני

לאחר רכישת טאבון עלינו להתקין אותו. אז איך טאבוני גז בכלל מותקנים, ומאיפה מגיע אליהם הגז? בניית הטאבון באופן לא תקין יכולה להוביל לשריפה או להריסת המוצר. על מנת להוריד מהחשש לשריפה או הרס, חשוב להקפיד על כללי הבטיחות. אז מה הן הוראות הבטיחות לשימוש ראשוני? במאמר זה נסביר.

 

בחירת מיקום ההתקנה

טאבון גז הוא עבור שימוש במקום פתוח ומאוורר בלבד. אסור למקם את הטאבון מתחת לגג או לכיסוי כלשהו. בנוסף יש לשמור מרחק מינימלי של 40 ס"מ מאחור, מצדדיו ומעליו מחומרים דליקים בסביבת הטאבון. יש לוודא שפתחי הגריל והטאבון מאווררים. הטאבון הוא מקור חום גבוה מאוד, יש להיות בסביבתו עם אמצעים שיעזרו לכם נגד החום הזה ולהיזהר. רצוי להתקרב לטאבון בבגדים ארוכים בלבד על מנת למנוע כוויות.

 

איפה הגז?

מיכלי הגז צריכים להיות מעל פני הקרקע, בקרבת הטאבון. בזמן החלפת המיכלים יש לדאוג שכל ברזי הגז סגורים ואין מקור הצתה, כמו סיגריות, מצתים, ניצוצות בקרבת מקום ועוד. בדקו שצינור הגז אינו סתום, סדוק או מקופל. מלבד חיבור צינור הגז לטאבון, אסור שחלק אחר מהצינור יגע בטאבון.

בנוסף הצינור אמור להיות תלוי בצורה חופשית בין הטאבון למיכל הגז. אם הצינור קרוע או פגום יש לדאוג להחלפתו במידיות. את צינור הגז יש לחבר לגומי של התנור ולקבוע את החיבור בעזרת חבק. אסור להדביק את החיבור באמצעות סרט הדבקה או דבק מכל סוג שהוא, נוזלי או מוצק.

 

הפעלת הטאבון לאחר חיבורו

בזמן שברז מיכל הגז סגור, לחצו על כפתור ההצתה. שימו לב שיש ניצוץ הדלקה. פתחו את דלת התנור ושמרו עלייה פתוחה בזמן ההדלקה. לאחר מכן פתחו את ברז מיכל הגז, לחצו וסובבו את כפתור הויסות לחום גבוה, לאחר מכן לחצו על כפתור ההצתה.

אם לא התרחשה הצתה, סובבו את כפתור הויסות לכיבוי, המתינו חמש דקות ואז נסו שוב. אם עדיין לא התרחשה הצתה, סגרו את ברז הגז, נתקו את הטאבון מהמיכל ונסו שוב. במידה ואינכם מצליחים לחבר את הטאבון, צרו קשר עם מומחה בנושא.

 

שימו לב

חשוב להשתמש בחומרים המיועדים לעבודה בטמפרטורות גבוהות בלבד ומיועדים לבניית טאבון. תנור הטאבון חם מאוד בזמן ההפלה, יותר מתנור ביתי ממוצע. יש לוודא כי הטאבון רחוק מהישג ידם של ילדים ולהרחיק ביגוד, ריהוט וחפצים אחרים מקרבתו. מגע ישיר עם חלקי הטאבון שאינם מבודדים כמו הארובה, בסיס הטאבון או הדלת, עלולה לגרום לכוויות חמורות.

בנוסף אין לשרוף חומרים כלשהם או פסולת בתוך הטאבון. יש להרחיק ילדים וחיות מחמד מהתנור ולא להשאיר ילדים ללא פיקוח בקרבת הטאבון. במקרים בהם הטאבון בוער על בערת עצים, וודאו כי אתם משתמשים בעצי הסקה לשריפה. חל איסור שימוש בפחם, עץ למינציה או חומרים אחרים מלבד עצי הסקה.

טאבון גז
טאבון גז

 

אולי תאהבו גם את

מוגבלות של ילד
ביטוח לאומי נכות ילדים

לא מעט משפחות מנהלות בית בו יש ילד או מספר ילדים נכים עם נכויות קלות, בינוניות או גדולות שמחייבות אותן בהוצאות חודשיות משמעותיות על תרופות,

קראו עוד »