חיפוש

חנוכייה מכסף – 5 הסוגים הבולטים שכדאי להכיר

לקראת חג החנוכה, חנוכת הבית או כמתנה מקורית רבים מאיתנו מחפשים את חנוכיית הכסף המושלמת שתהפוך לסמל ולמורשת של הבית. המאמר יפרט אילו סוגי חנוכיות הם הבולטים ביותר.

 

רכישה בחנות מגוונת

רכישת חנוכייה שתשמש את הבית לאורך שנים צריכה להיות במקום המציע מגוון רחב של חנוכיות כסף. כדי שללקוח תהיה בחירה בין חנוכיות קטנות, גדולות, תלויות, עם בסיס, רגל וכד' בעיצובים שונים ודקורטיביים ובמחירים משתלמים, חשוב שהחנות תציע את כל האופציות הללו. אם כן אילו חנוכיות כסף מציעים בחנות?

 

1 – חנוכיות חב"ד

חנוכיות חב"ד מתאפיינות במבנה קלאסי בו הקנה של השמש נמצא באמצע ומכל צד ישנם 4 קנים בצורה סימטרית ואחידה המבליטים את הקנה המרכזי שבולט יותר בגובה או בצורה שלו. זאת אומרת שכל הקנים מחוברים לבסיס של החנוכייה כולל הקנה המרכזי. חנוכיות מסוג זה יכולות אף להיות אלכסוניות אך לא מעוגלות.

 

2 – חנוכיות רגל

חנוכיית רגל היא חנוכייה בה הקנים מחוברים למעמד עם בסיס ואילו קנה השמש יכול להיות מחובר אליהם ולא לרגל בצורה דקורטיבית ובולטת בצד החנוכייה או בצורה אלכסונית המנוגדת למבנה הרגל. מה שחשוב הוא שהחנוכייה יכולה לעמוד בצורה יציבה על שולחן או אדן החלון ולהיות חזקה מספיק כדי לשאת את הנרות גם במשב רוח.

 

3 – חנוכיית קיר

בעבר החנוכיות היו עשויות מכדי חרס או מתכת בצורה של מנורות שמן העומדות בשורה אחידה ולהן פתילות להדלקה. מאז ענף החנוכיות התקדם וייצרו עיצובים שונים של חנוכיות כשרות ואיכותיות כמו חנוכיות קיר. למעשה חנוכיות הקיר התפתחו בספרד על מנת לתלות אותן בצורה יציבה ובולטת. אלו חנוכיות מעוצבות בעבודת יד שמהוות קישוט לקיר לאורך כל השנה ובחנוכה משמשות להדלקה.

 

4 – חנוכיות קטנות

חנוכיות קטנות הן חנוכיות קלות מכסף שניתנות לנשיאה ושימושיות במיוחד לחיילים, בני ישיבה או מטיילים שרוצים לשמור על המסורת ולהדליק נרות בחג ולא רוצים להיסחב עם חנוכייה גדולה, כבדה או מגושמת. חנוכיות כאלו ניתן למצוא בצורות שונות כמו קשת, אלכסון, קנים ישרים, עם רגל או בסיס אחר המקושטות בריקועים, חריטות, תבליטים ועיטורים שונים. חשוב לציין שחנוכיות קטנות אף מתאימות לתא ההדלקה הסמוך לפתח הבית.

 

5 – חנוכיות גבוהות

ישנן משפחות שהדלקת החנוכייה היא מנהג או מצווה העוברים מדור לדור. ההורים רוצים להנחיל לילדיהם את המנהג ולהשתמש בחנוכייה מרשימה, גדולה וגבוהה על מנת שתהיה סמל חג עיקרי בולט אותו יעמידו קרוב לחלון או לפתח הבית. גם במקרה הזה מדובר על עיצובים ייחודיים של דגמים שונים כמו חנוכיית חב"ד ג'מבו, חנוכיית קשת ארוזית, חנוכייה איטלקית עם ריקועים ועוד.

לסיכום, ככל שתבחרו את החנוכייה המתאימה לאופי המשפחתי ולצרכים שלכם, כך היא תוכל לשמש אתכם לאורך שנים ואף להפוך לחפץ סנטימנטלי העובר מדור לדור.

משפחה סובבים סביב שולחן ומדליקים נרות יחד
משפחה סובבים סביב שולחן ומדליקים נרות יחד

אולי תאהבו גם את