חיפוש

מה אומר חוק הפיצויים על תאונת אופניים?

חוק הפיצויים נועד להסדיר את הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כאשר לצד תאונות דרכים במעורבות כלי רכב, אנו עדים גם לתאונות דרכים במעורבות אופניים, לרבות אופניים חשמליים. אז כיצד מתייחס חוק הפיצויים לתאונת אופניים? מוזמנים לקרוא ולגלות

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

תופעת תאונות הדרכים נמצאת במגמת עלייה וגבתה במהלך השנים את חייהם של אנשים רבים והותירה נפגעים ופצועים רבים אף יותר. ההשלכות המהותיות של תאונות הדרכים על שגרת חייו של הנפגע, הן מהבחינה הבריאותית והן מהבחינה הכלכלית, הביאו את המדינה לחוקק את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (או בשמו המקוצר חוק הפלת"ד).

חוק הפלת"ד נועד להבטיח פיצוי מהיר לנפגעי תאונת דרכים, כשהוא מטיל את האחריות המוחלטת בגין הפגיעה על הנהג הפוגע. במסגרת חוק הפלת"ד, נפגעים שאינם יכולים לממש את זכויותיהם מול חברות הביטוח (כמו במקרים בהם לנהג הפוגע לא היה ביטוח), יוכלו לתבוע גוף ממשלתי בשם קרנית ולקבל פיצויים בהתאם.

 

תאונת אופניים – מה חוק הפיצויים אומר?

חוק הפיצויים נתפס אצל אנשים רבים כמתייחס לתאונות דרכים במעורבות כלי רכב בלבד, אך למעשה, חוק הפיצויים רלוונטי גם במקרה של תאונות אופניים ומתייחס אליהן כתאונות דרכים לכל דבר ועניין, בגינן ניתן יהיה להגיש תביעת נזיקין ולקבל פיצויים בהתאם.

כך, גם במקרים בהם מסיבות שונות הנפגע לא יכול לממש את זכויותיו מול חברת הביטוח, כמו לדוגמה תאונת 'פגע וברח' או מקרים בהם לנהג הפוגע לא היה ביטוח בתוקף, הרי שרוב האופניים יוכל לדרוש את הפיצויים המגיעים לו מחברת קרנית.

 

תאונות דרכים אופניים – כדאי לדעת

תאונת דרכים אופניים יכולה להתרחש במגוון מקרים, לרבות מקרים כאלו בהם רוכב האופניים נאלץ לסטות בפתאומיות ממסלולו בעקבות פעולה של רכב אחר וכתוצאה מסטייה פתאומית זו, רוכב האופניים נפל ונפצע.

עניין נוסף שכדאי לדעת הוא, שחוק הפיצויים מתייחס לאופניים חשמליים כאופניים רגילים בכל הנוגע לזכויות לתבוע פיצויים בגין תאונת דרכים וזאת במידה והאופניים עונים על מספר מאפיינים, דוגמת סוג מנוע, המהירות אליה האופניים יכולים להגיע ועוד.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין תאונות דרכים

במקרה של תאונות אופניים חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה בתחום, כך שהוא יוכל לבחון את פרטי המקרה, לספק המלצות והכוונה בנוגע לאפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם ולבסס עילת תביעה שתביע למימוש מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

הפנייה לעורך דין תאונות דרכים במקרה של תאונות אופניים מקבלת משנה חשיבות לאור ההבחנות וההגדרות המשפטיות השונות בין אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי וכלים מנועיים אחרים, כמו גם במקרים בהם היו מעורבים ילדים בתאונה, הן כפוגעים והן כנפגעים.

 

לסיכום

חוק הפיצויים מתייחס לתאונות דרכים אופניים כתאונות דרכים לכל דבר ועניין, כך שבמקרה של תאונות אופניים עומדות בפניכם כל האפשרויות המשפטיות להגיש תביעת נזיקין כנגד חברות הביטוח, קרנית או המוסד לביטוח לאומי ולדרוש את הפיצויים המגיעים לכם בהתאם.

 

במקרה של תאונות אופניים

אולי תאהבו גם את