חיפוש

חוות דעת רפואיות רשלנות רפואית – למי היא מתאימה?

בכל תביעה העוסקת בנושאים מיוחדים, בהם האדם הפשוט אינו אמור וצריך לגלות הבנה מעמיקה, חשוב להציג חוות דעת של איש מקצוע מומחה בתחום, באופן שיעזור לבית המשפט לגבש דעה. כך, בין התחומים הנפוצים המצריכים חוות דעת מקצועית, נמצאת הרשלנות הרפואית, חוות דעת שננסה במאמר זה להבין למי בדיוק היא מתאימה

 

רשלנות רפואית – הגדרה

אחד המאפיינים הבולטים של העידן המודרני בו אנחנו חיים, הוא שירותי הרפואה המתקדמים, המאפשרים לכולנו לשמור על תוחלת ואיכות חיים גבוהים במיוחד. יחיד עם זאת, קיימים לא מעט מקרים בהם אנשי הצוות הרפואי, אחות או רופא מומחה, התרשלו בתפקידם, באופן שגרם לנזקים שונים למטופל.

ההגדרה של רשלנות רפואית היא מעט מורכבת, היות וחלק ניכר מהטיפולים הרפואיים כוללים בתוכם אי וודאות מסוימת בנוגע לסיכויי הצלחת הטיפול, אך הגדרת לשון החוק קובעת כי רשלנות רפואית תוגדר ככזו על פי מבחן "הרופא הסביר", כאשר כל חריגה מנורמות הטיפול ו/או האבחון המקובלות, תחשב כמקרה רשלנות רפואית.

 

חוות דעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית כאמור יכולה להתרחש הן במקרים של אבחון ומתן טיפול שגוי והן בביצוע פרוצדורות רפואית מורכבות, כמו ניתוחים, כאשר בכל מקרה בו נגרם למטופל נזק כתוצאה מרשלנות זו, ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד המוסד בו התרחש הטיפול.

כאשר מדובר בתביעות נזיקין הכוללות טענות רפואיות, חשוב להצטייד בחוות דעת רפואית מתאימה. חוות דעת רפואיות מהוות למעשה בסיס איתן לביסוס עילת התביעה, כשהן מעניקות משקל מכריע בשיקול דעתו והחלטתו הסופית של בית המשפט.

 

למי מתאימה חוות דעת רשלנות רפואית?

תהליך התביעה מחייב את מעורבותו של עורך דין מקצועי ומיומן בתחום, אך כאשר מדובר בתביעת נזיקין העוסקת ברשלנות רפואית, לא ניתן יהיה להסתפק בעורך דין נזיקין, מוצלח ומנוסה ככל שיהיה. כך, על פי תקנות סדר הדין האזרחי, חובה על כל בעל דין המעוניין להוכיח טענה שברפואה, לצרף חוות דעת רפואית מתאימה, המהווה למעשה את עיקר ההוכחה לטענתו. חובה זו נוגעת לכל טענה רפואית ובמיוחד למקרי רשלנות רפואית.

 

כיצד ניתן לקבל חוות דעת רשלנות רפואית?

ככלל, ישנם מספיק רופאים מומחים היכולים להעניק חוות דעת רפואית בכלל ובהתייחס למקרי רשלנות רפואית בפרט, אך חשוב להבין כי מדובר במצב די בעייתי עבור הרופא הנותן את חוות דעתו בנוגע למקרה הרשלנות, היות והוא פוגע, באופן מסוים, בחבריו למקצוע.

לפיכך, במקרים של רשלנות רפואית מומלץ לבחון ולאתר רופא מומחה דרך עורך דין או חברות מקצועיות המתעסקות בנושא, באופן שיאפשר לכם לבצע התאמה מלאה בין הרופא המומחה לבין מקרה הרשלנות הספציפי המהווה את עילת התביעה.

 

לסיכום

כדי לבסס את תביעת הרשלנות הרפואית, חייבים להוכיח את הטענות הרפואיות באמצעות חוות דעת רפואית, המהווה למעשה את עיקר הוכחת הטענות. היות וקיים קושי מסוים בקבלת חוות דעת רשלנות רפואית, מומלץ להשיג אותה דרך עורכי דין או חברות מקצועיות המתעסקות בנושא.

חוות דעת רפואיות

אולי תאהבו גם את