חיפוש

את חושדת שאת חווה הטרדה מינית בעבודה? חשוב שתפעלי כך

לצערנו, גם בשנת 2024, הטרדה מינית במקום העבודה היא עדיין תופעה נפוצה. חלק הארי של קורבנות הטרדה מינית במקום העבודה הן נשים, שאיכות החיים שלהן נפגמת בעקבות המקרה. נשים רבות חוששות להתלונן או לפעול נגד התופעה למרות שהיא גורמת לפגיעה בתחושת הביטחון האישי שלהן, וכתוצאה מכך גם בתפקוד המקצועי והאישי שלהן. איך תפעלי כשאת חושדת שאת חווה הטרדה מינית בעבודה?

 

ראשית, מהי הטרדה מינית?

הטרדה מינית מוגדרת בחוק למניעת הטרדה מינית כהתנהגות מינית, לרבות התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם, כשהיא מטרידה אותו ואינה רצויה. הטרדות מיניות זהו מונח שמקיף התנהגויות מגוונות וביניהן התבטאויות מיניות, התנהגות מינית פיזית והטרדה מקוונת. הטרדה מינית במקום העבודה היא לעתים גם ניצול של יחסי מרות, בין השאר בין עובדת למנהל, או כאשר מעורבים ביחסים איומים או טובות הנאה תמורת טובות הנאה מיניות.

 

מה נחשב להטרדה מינית?

התנהגות מינית שגורמת לתחושת הטרדה סובייקטיבית, לאי נוחות או לפגיעה במקום העבודה, תיחשב להטרדה מינית. בין השאר הטרדה מינית במקום העבודה יכולה להתבטא בהצעות מיניות בלתי רצויות, הערות על גוף של עובד או של עובדת, התנהגות מאיימת או אלימה בהקשר מיני, נגיעות לא רצויות, הצצה או צילום של עובד או עובדת ללא הסכמתם, וכל התנהגות שיוצרת במקום העבודה סביבה עוינת או משפילה. כדי לדעת האם ההטרדה שעברת עומדת בלשון החוק, כדאי לפנות לייעוץ מקצועי אצל עו"ד ליאת פייגל.

 

אל תישארי לבד

אם את חושדת שאת חווה הטרדה מינית במקום העבודה, חשוב קודם כל שתפני לקבלת ייעוץ ותמיכה, כדי לאפשר לך להמשיך ולהתמודד עם המצב הקשה שאליו נקלעת. גורמים טיפוליים מקצועיים כמו עובדים סוציאליים או פסיכולוגים, יוכלו לסייע בהתמודדות וגם להנחות אותך לגבי המשך הדרך. בנוסף, כדאי לחלוק את המצב גם עם קרוב משפחה, חברה או אדם קרוב, כדי להקל על תחושת הבדידות ולספק תמיכה רגשית חשובה.

 

אפשרויות לפעולה

לאחר קבלת ייעוץ טיפולי ומקצועי, ישנן מספר אפשרויות לפעולה ואת יכולה לבחור באחת או יותר מהן:

  • הפנייה הראשונה יכולה להיות לממונה על הטרדות מיניות במקום העבודה, שיבדוק את המקרה ויפעל על פי הממצאים.
  • גם הגשת תלונה במשטרה היא אפשרות. המשטרה תחליט, בעקבות חקירתה, אם להגיש כתב אישום נגד המטריד.
  • יש אפשרות לפנות לעורך/ת דין ולבחור בהגשת תביעה אזרחית כנגד המטריד.
  • חשוב לזכור ששלומך ורווחתך הנפשית חשובים ביותר, וייתכן בהחלט שעדיין אינך מוכנה לנקוט בצעדים נוספים.
  • אם את עדה למקרה הטרדה מינית, אל תתעלמי, פני אל המוטרדת וספרי לה על האפשרויות שעומדת לפניה.

 

לסיכום

הטרדה מינית במקום העבודה היא חוויה קשה שמונעת מעובדות את סביבת העבודה הבטוחה והמכבדת שהן ראויות לה על פי חוק. חשוב לדעת שאת לא לבד ובמקרה הצורך את יכולה להיעזר גם בקווי התמיכה של מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית.

אישה מתעללת בקולגה שלה

אולי תאהבו גם את

מוגבלות של ילד
ביטוח לאומי נכות ילדים

לא מעט משפחות מנהלות בית בו יש ילד או מספר ילדים נכים עם נכויות קלות, בינוניות או גדולות שמחייבות אותן בהוצאות חודשיות משמעותיות על תרופות,

קראו עוד »