חיפוש

החזרי מס לזוגות נשואים – איך בודקים מי זכאי?

הקמת משק בית משותף הנובע ממיסוד הקשר הזוגי מתנהל בצורה שונה אל מול רשויות המס לעומת ההתנהלות אל מול אדם פרטי. זוגות נשואים זכאים לזכויות והטבות שונות, אך מדוע זה כך? וכיצד תדעו אם אתם זכאים להחזרי מס ומהן הדרכים המקובלות לקבלת ההחזרים?

 

מדוע זוגות נשואים זכאים להחזרי מס?

העובדה שאתם נשואים אינה מזכה אתכם באופן אוטומטי בזיכויי מס, אך השינויים המתרחשים בחייכם בעקבות הנישואים, כמו למשל הפיכתכם להורים כן יזכו אתכם. עבור כל זוג נשוי נפתח תיק משותף במס הכנסה תחת שמות בני הזוג, הכולל את ההכנסות שלכם המשפיעות על חישוב המס. אחד הדברים המשפיעים על התיק מבחינת החזרי מס היא האפשרות להעביר נקודות מס בין שני בני הזוג, כך למשל אם אחד מכם זכאי להקלת מס מכיוון שהוא משלם על ביטוח חיים אך הוא אינו מנצל את ההקלה מכיוון שמשכורת שלו נמוכה והוא אינו מחויב במס, הוא יכול להעביר את נקודות המס לבן הזוג וכך להיות זכאי להחזרי מס.

 

מהן הסיבות להוספת נקודות מס?

ישנן סיבות רבות לקבלת נקודות מס אך הנפוצה ביותר אצל זוגות נשואים היא קיומם של ילדים משותפים כאשר מספר הילדים, גילם וקיומה של נכות מסוימת משפיע על מספר נקודות הזיכוי. הנקודות מגיעות להורה אחד, בדרך כלל לאמא אך בני הזוג יכולים להעביר אותם בהתאם לגובה המשכורת שלהם. הנקודות מגיעות בגין לידה, אך גם לאחר מכן בכל שנה עד הגעתו של הילד לגיל 18. ישנם גם מקרים רבים בהם ניתן זיכוי לזוגות נשואים שאינם קשורים לילדים המשותפים כמו למשל כאשר אחד מבני הזוג אינו עובד, נקבעה לו נכות או הגיע לגיל הפרישה או במקרה ואחד מבני הזוג מרוויח סכום נמוך ואינו מחויב במס בעוד בן הזוג השני מחויב במס. חשוב לציין שהסיבות האלו מזכות בנקודות מס זוגות נשואים וזוגות שאינם נשואים אך הם מוגדרים כידועים בציבור.

 

באילו דרכים תוכלו לקבל החזרי מס?

בכדי לקבל החזרי מס עומדות בפניכם מספר אפשרויות, הראשונה היא לדרוש את החזרי המס באופן עצמאי: תהליך זה יכלול איסוף מסמכי ההכנסות שלכם ומסמכים נוספים המעידים על כל זכות אחרת להקלות במס, מילוי טופס מתאים ושליחת כל אלו למס הכנסה. חשוב לבדוק היטב שכל המסמכים נמצאים ושהטופס ממולא כנדרש. האפשרות השנייה היא פנייה לרואה חשבון או חברה מקצועית להחזרי מס, חברות אלו מעסיקות יועצי מס, כלכלנים, מנהלי חשבונות או רואי חשבון ודואגות לאסוף את המסמכים ולבצע חישוב הדומה לחישוב המבוצע במס הכנסה. היתרון בחברות האלו הוא החיסכון בטרחה, במאמץ ובזמן והידיעה שאדם מקצועי מטפל בהחזרי המס ולכן יש פחות מקום לטעויות. למידע נוסף בנושא החזרי מס לזוגות נשואים מומלץ להיכנס לאתר: https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/החזרי-מס-לתא-המשפחתי/החזרי-מס-לזוגות-נשואים/

אולי תאהבו גם את

החזרי מס לשכירים ראשית
החזרי מס לשכירים

מכל עבר ניתן לשמוע אנשים מדברים על החזרי מס לעצמאיים, אך לא רבים יודעים כי גם בידם של שכירים ליהנות מאותם החזרים. עכשיו, אחרי שהסדרתם

קראו עוד »