חיפוש

מה התנאים לתביעות תאונות עבודה?

במהלך היום יום, עשויות להתרחש תאונות עבודה לא מעטות והן עשויות להסב נזקים לעובדים ואף לגבות מהם את חייהם.

לרוב, תאונות עבודה גורמות לפגיעות גופניות ואף לבעיות נפשיות כתוצאה משימוש של העובדים בחומרים מסוכנים וכד'.

לפי ההגדרה של ביטוח לאומי, "תאונת עבודה" הינה אירוע שהיה במקום העבודה, בדרך חזרה ממנה או בדרך אליה וכתוצאה ממנו, נגרם נזק גופני או נפשי לעובד. בנוסף, גם עובד שלקה באירוע מוחי, כתוצאה מנסיבות מסוימות שהתרחשו בעת שמילא את תפקידו בעבודה, ייחשב כנפגע בתאונת עבודה. בנסיבות אלה, אדם שנפגע במהלך מילוי תפקידו בעבודה, זכאי להגיש תביעה לביטוח לאומי, בגין תאונת עבודה.

את הדיווח לביטוח הלאומי על תאונת העבודה מגישים באמצעות טופס מס' 250. בנוסף, המעביד נדרש למלא את טופס הדיווח ולחתום עליו ובאופן זה, משמש הטופס אישור של המעסיק על התרחשותה של התאונה.

הפיצוי הניתן בגין תאונת עבודה

באם אדם נפגע כתוצאה מתאונת עבודה, זכאי הוא לקבל ימי מחלה מהביטוח הלאומי. בגין ימי מחלה אלה משולמים דמי פגיעה, שהינם פיצויים הניתנים לעובד בשל איבוד הכנסה, בימים שאיננו מגיע לעבודה כתוצאה מהפגיעה בתאונה. לרוב, את דמי הפגיעה יכול העובד למשך תקופה של 13 שבועות לכל היותר.

נכות כתוצאה מתאונת עבודה

אם עובד עבר תאונת עבודה וכתוצאה ממנה, נותר הוא עם נכות מסוימת, יהיה זכאי הוא לגמלת נכות מהעבודה, מלבד דמי הפגיעה שהוא זכאי לקבל.

תביעת המעביד בגין תאונת עבודה

מלבד הגשת התביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי, העובד רשאי לתבוע גם את מעסיקו, באם קיימת עילה לתביעה נגדו. על העובד חלה החובה להוכיח בתביעה כנגד המעסיק כי היתה רשלנות מצד המעסיק, אשר גרמה בתורה לתאונת העבודה. ככלל, הפיצוי שנפסק לטובת הנפגע דומה בגובהו לפיצויים הניתנים במצבים של תאונות דרכים והוא ניתן לרוב בגין כאב וסבל, החזר הוצאות תרופות וטיפולים רפואיים וכיו"ב.

פעולות לביצוע

באם נפגעתם בתאונת עבודה, כדאי שתעקבו אחר הפעולות הבאות שיש לבצע:

  1. ראשית, יש לתעד את פרטי נסיבות האירוע
  2. שנית, כדאי לקחת פרטים מעדים (באם היו) שנכחו במקום התאונה ויוכלו להעיד על ההתרחשות שהיתה.
  3. בנוסף, כדאי לגשת לקבל טיפול רפואי, אפילו אם אינכם מרגישים בכאבים באותו הרגע. הסיבה לכך היא שכדאי שיהיה תיעוד שקיבלתם טיפול רפואי ראשוני, אשר עשוי לשמש אתכם בהגשת התביעה בהמשך.
  4. יש להחתים את המעסיק על טופס פגיעה בעבודה.
  5. כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי, כגון: עורך דין מומחה בתחום, בנוגע לתביעה שאם מתכננים להגיש, בגין תאונת עבודה.
  6. לבסוף, יש להגיש את התביעה לתאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי, בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים שאספתם (מסמכים רפואיים, קבלות של הוצאות בגין תרופות ו/או טיפולים רפואיים וכו').

למידע נוסף ולקבלת ייעוץ בנושא של תאונות עבודה, תוכלו לפנות לעורך דין פייפר כהן.

 

פטיש

.

אולי תאהבו גם את