חיפוש

המדריך לתביעות ביטוח באמצעות עורך דין

אחת מתביעות הביטוח הנפוצות ביותר היא תביעה בגין תאונת עבודה. במידה ונפגעתם בתאונת עבודה מומלץ לפנות אל עורך דין המומחה בדיני ביטוח, ולהתייעץ עמו בכל הקשור להגשת בקשה למיצוי הזכויות המגיעות לכם בגין התאונה. עורך הדין יעריך את סיכויי התביעה שלכם לפי החומר הנוגע למקרה שלכם. בין היתר הוא יבחן את הפוליסה שלכם בחברת הביטוח, כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, התכתבויות עם חברת הביטוח ועוד.

 

מה עושים לאחר הפגיעה בתאונת עבודה?

תאונת עבודה מוגדרת ככל פגיעה, תאונה או מחלה, הנגרמת לנו בזמן העבודה או בדרך אל העבודה וממנה. התנאי להגדרת הדרך לעבודה היא שלא סטינו מהמסלול הקבוע. הסיבה בגינה ניתן לקבל פיצויים בגין פגיעה בדרך אל העבודה או ממנה היא כי לא היינו מבצעים את הדרך הזאת לולא הצורך להגיע אל העבודה.

על פי חוק, כל עובד במדינת ישראל מפריש בכל חודש, יחד עם המעסיק, אחוז מסוים מהמשכורת אותה הוא מקבל אל הביטוח הלאומי, זאת במטרה שכשבבוא היום יצטרך העובד בקבלת פיצויים, יהיה ניתן לשלם לו. לפיכך, עובד הנפגע בתאונת עבודה, זכאי לתבוע פיצויים מהביטוח הלאומי.

מצד המעסיק, מעסיקים רבים מעוניינים לפתור את הבעיה מול העובדים, ועלולים לנצל את עמדת הכוח בה הם מצויים, זאת מבלי ידיעת העובד שלא מיוצג. המצב בעייתי מאוד בסיטואציה בה העובד חותם על מסמכים שההשלכות שלהם יפגעו בו כלכלית.

 

את מי תובעים?

תביעות בעקבות תאונת עבודה בד"כ מוגשות לגורמים הבאים:

  • הביטוח הלאומי – מספק לעובדים פיצוי בעבור הנכות שנגרמה בעקבות התאונה, קצבת מענה נכות, ובנוסף דמי פגיעה במידה והעובד לא עבד למשך שלושה חודשים לאחר התאונה.
  • קרנות הפנסיה וחברות הביטוח- תביעה נוספת תוגש אל ביטוח המנהלים או אל קרן הפנסיה הקיימים במסגרת העסקת העובד. כפי שצוין, כל מעסיק חייב בביטוח פנסיוני בעבור כל עובד, ביטוח זה כולל בתוכו כיסוי במקרה של פטירה ואובדן כושר עבודה.
  • התרשלות המעסיק – במקרים בהם הייתה התרשלות של המעסיק, ניתן בנוסף לתבוע גם את המעסיק עצמו, אשר יחויב בתשלום כספי פיצויים בעבור הנזק שנגרם בשל המחדל.

 

בכל שלב בתהליך הגשת הבקשה, יכול המגיש להיעזר בעורך דין המומחה בתאונות עבודה ובהתנהלות מול גורמי הביטוח https://ddlaw.co.il/תביעות-ביטוח-2/עוד-תאונות-עבודה/. תהליך הגשת הבקשה עלול לכלול בתוכו שלבים רבים, וישנם דקויות רבות שאזרח מן השורה לא ידע לשים עליהם את הדגש, דבר שעלול להפיל את התביעה כולה.

עורך הדין יכול להיות מעורב בשלב החקירה הנדרשת על ידי הביטוח הלאומי, כמו גם בהתנהלות אל מול חברות הביטוח וחברות הפנסיה. בנוסף, יכול המבקש להביא מומחים מטעמו ולא להסתפק רק במומחים מטעם חברות הביטוח השונות. לפיכך, מומלץ להתייעץ עם עורך דין להשגת התוצאות הרצויות.

עורך דין תביעות ביטוח
עורך דין תביעות ביטוח

אולי תאהבו גם את