חיפוש

הטרדה מינית – האם קיימת התיישנות?

כמעט לכל פשע ומעשה לא חוקי, יש חוק התיישנות שמונע מבית המשפט לתבוע ולנקוט בהליכים כנגד הפוגע. כך הדבר לצערנו, גם בעבור הטרדות מיניות. עם זאת, עם השנים התפתחה ההתיישנות וזמנה גדל וגדל, כדי להשאיר לנפגע כמה שיותר זמן לפני שהתיק יבוטל וייחשב לישן. בכל הנוגע לכמה זמן ובאיזה מקרים חלה ההתיישנות, לפניכם קצת על הטרדה מינית – האם קיימת התיישנות?.

 

מה היא התיישנות לפי החוק?

על פי החוק, לכל פגיעה ולכל מעשה שאינו חוקי יש תקופת זמן בה ניתן לפעול משפטית, לפתוח תיק ולנקוט בהליכים. לאחר תקופת הזמן החוקית הזו, לא ניתן יותר לעשות כן והמעשה נחשב לישן ברמה המשפטית. תחילת הספירה של תקופת ההתיישנות, נעשית לרוב בספירה החל מהרגע בו נעשתה הפגיעה והמעשה הלא חוקי.

מאחר וחוק ההתיישנות יכול למנוע מהמשפט להתקיים ומהעובר על החוק לקבל את עונשו – כדאי לפעול בזמן, ולכל הפחות מומלץ לברר מה היא תקופת ההתיישנות של העבירה שאתם מעוניינים להתלונן עליה ,כדי חלילה לא לפספס ולפעול מחוץ למסגרת הזמן החוקית. לעוד מידע על ההתיישנות, קראו כאן על הטרדות מיניות.

 

כיצד ניתן לדעת מה היא תקופת ההתיישנות במקרה שלכם?

בכל הנוגע למקרה הספציפי שלכם, יש להגיע לעורך דין המתמחה בהטרדות מיניות. רק הוא, ידע להגיד לכם בוודאות מה היא תקופת ההתיישנות הצפויה במקרה שלכם. לרוב, כדאי לברר קודם כל מה תקופת ההתיישנות שעומדת לפניכם, כדי שתוכלו לדעת כמה ניתן להתמהמה בתוך התביעה, והאם נתין לדחות אותה בכמה שנים. לכן מומלץ קודם כל לפנות לעורך דין ולקבל הערכה של תקופת ההתיישנות שצפויה עבור התלונה שלכם.

 

מה היא תקופת ההתיישנות המשוערת של הטרדות מיניות?

תקופת ההתיישנות של הטרדות מינית, משתנה בהתאם לגיל הנפגע, ולאופי העבירה. לכן, כדי לדעת בדיוק מה היא תקופת ההתיישנות הצפויה לתלונה שלכם ספציפית, כדאי להתייעץ עם עורך דין שיגיד לכם בדיוק מה פרק הזמן של ההתיישנות שמתאים לכם.

לפניכם דוגמאות לפרקי ההתיישנות הידועים בחוק, אך כאמור מדובר בהשערה בלבד, וכדי לקבל מידע מדויק כדאי להתייעץ עם עורך דין פרונטלית, שידע להגיד לכם בהתאם למקרה הספציפי שלכם:בכל הנוגע להטרדות מיניות, ההתיישנות היא לרוב 5 שנים בלבד, ולכן חשוב תמיד לדעת כמה זמן יש לכם לפעולה, כדי חלילה לא לפספס את הזמן המותר לפי החוק.

בכל הנוגע לעבירות מין חמורות, ההתיישנות תהיה לרוב כ- 15 שנה, לאחריהן לא ניתן להתלונן והתיק התיישן מבחינה חוקית משפטית. לעומת זאת, עבור עבירות מין בתוך המשפחה למשל, שבוצעו בילדים – הנפגע יכול להתלונן לפי החוק עד שמגיע לגיל 38, ורק אז נחשבת העבירה לכזו שהתיישנה. ההתיישנות על מעשים מגונים, היא לרוב כ- 10 – 15 שנים.

הטרדה מינית
הטרדה מינית

אולי תאהבו גם את