חיפוש

החזר מס הכנסה לשכירים – בדיקה קלה ונוחה

הידעתם שמעל מחצית מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזרי מס מהמדינה? הידעתם שגובהו של החזר מס ממוצע עומד על כ- 8,000 ₪, שניתן לקבל בחזרה אליכם בהליך פשוט? אם עובדות אלו הפתיעו אתכם, כדאי שתבצעו עוד היום בדיקה אודות זכאותכם לקבלת החזרי מס, וכך תוכלו לקבל אלפי שקלים בחזרה מהמדינה.

 

מהם החזרי מס?

החוק בישראל מחייב כל עובד, בין אם עובד שכיר ובין אם עצמאי, לשלם מס הכנסה בגין ההכנסות של העובד. חבות המס של כל עובד נקבעת לפי גובה הכנסתו – ככל שהעובד משתכר בסכום גבוה יותר, כך הוא ישלם יותר מס עבור הכנסותיו. עם זאת, המדינה קבעה מגוון נרחב של נסיבות שבגינן עובדים זכאים להטבות מס, כמו קבלת נקודות זיכוי שמצמצמות את חבות המס של העובד.

גובה המס שעל כל עובד לשלם מתעדכן רק פעם בשנה, ולכן ייתכנו מצבים בהם התרחשו שינויים בחייו של העובד במהלך שנת המס, ושינויים אלו זיכו את העובד בהטבות מס שונות, אך רשות המיסים עדכנה את חבות המס רק בסוף השנה – ולכן היו חודשים בהם העובד שילם שיעור מס גבוה יותר מכפי שהיה אמור לשלם. בגין מקרים אלו, העובד יוכל להגיש בקשה לקבלת החזרי מס.

 

באילו נסיבות ניתן לקבל החזרי מס?

כאמור, המדינה קבעה מספר רב של נסיבות בהן עובדים יהיו זכאים לקבלת נקודות במס, ולכן גם להחזרי מס במידה ורשות המיסים עדכנה את תשלום המס באיחור. בין נסיבות אלו ניתן למנות:

  • נסיבות בריאותיות: כמו למשל עובד שחלה במחלה קשה, עובד שיש לו נכות או ליקוי ראייה, עובד שיש לו קרוב משפחה מדרגה ראשונה שנמצא במוסד סיעודי ועוד.
  • נסיבות משפחתיות: כמו למשל משפחה חד הורית, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, משפחה שבה יש רק מפרנס יחיד, גירושין ועוד.
  • נסיבות תעסוקתיות: כמו למשל שינויים בגובה המשכורת החודשית של העובד, פיטורין, הפסקה בעבודה או מעבר בין עבודות, תקופת אבטלה, תקופת יציאה לחל"ת ועוד.
  • נסיבות אחרות: כמו למשל בני גיל הזהב, רוכשי רכב היברידי, סטודנטים ועוד.

 

כיצד ניתן לבדוק את זכאותי להחזרי מס בחינם ובקלות?

בדיקה חינמית, קלה ונוחה לזכאותכם להחזרי מס ניתן לבצע באתר האינטרנט הגנה פיננסית – החזר מס. באתר תמצאו מחשבון זכאות, שבו ניתן למלא מספר פרטים אודותיכם ואודות המצב התעסוקתי שלכם, ולקבל תוך זמן קצר תשובה האם הינכם זכאים להחזרי מס.

 

מה ניתן לעשות במידה ונמצאתי זכאי?

אם נמצאת זכאי לקבלת החזרי מס, ניתן להגיש בקשה להחזרי מס לפקיד השומה הקרוב לאזור מגוריכם. אל הבקשה יש לצרף מסמכים וטפסים רלוונטיים, שיעידו על הכנסותיכם ועל הסיבה שבגינה מגיע לכם לקבל את החזרי המס.

 

מחשבון וטפסים של החזרי מס
מחשבון וטפסים של החזרי מס

אולי תאהבו גם את

החזרי מס לשכירים ראשית
החזרי מס לשכירים

מכל עבר ניתן לשמוע אנשים מדברים על החזרי מס לעצמאיים, אך לא רבים יודעים כי גם בידם של שכירים ליהנות מאותם החזרים. עכשיו, אחרי שהסדרתם

קראו עוד »