חיפוש

הוועדה הרפואית של צה"ל – מה חושב לדעת

נפצעתם בשירות הצבאי? כמו צעירים רבים שמשרתים בצבא אך חווים פגיעות מסוימות, שכתוצאה מהן נוצרות פציעות ומוסב נזק לחייל, אתם יכולים להגיש תביעת נגד הצבא דרך משרד הביטחון. תביעות נגד הצבא הן כלי לגיטימי לקבלת פיצוי הולם ומתאים למי ששירת את המדינה, בשירות חובה או קבע, אך נפגע עקב נסיבות שונות.

לוחמים, חיילים עורפיים ותומכי לחימה עשויים להגיש תביעות כאלו ולבסוף לעמוד מול הוועדה הרפואית. הנה מה שחשוב לדעת עליה.

 

פציעה במהלך השירות הצבאי – מה ניתן לעשות?

בין אם אתם לוחמים, תומכי לחימה או חיילים עורפיים, משרתים בבסיס סגור או בבסיס פתוח, סוגרים שבתות או יוצאים בארבע אחר הצהריים הביתה – כולכם יכולים להיפגע במהלך השירות הצבאי. הפגיעות שחיילים סובלים מהן במהלך השירות מגוונות: פגיעות בפעילויות מבצעיות, נפילות במשרדים ונזק כתוצאה ממכשור כבד הן רק כמה דוגמאות שכיחות.

כל חייל שנפצע במהלך השירות הצבאי שלו יכול לפעול לאחר פגיעה כזו. חיילים משוחררים וגם אנשי קבע יכולים לתבוע את משרד הביטחון דרך קצין התגמולים, כדי לקבל פיצוי כספי הולם. מטרת התביעה היא לאפשר לחיילים הפגועים התאוששות בריאותית, כלכלית ונפשית באמצעות תמיכה כלכלית מטעם משרד הביטחון.

 

הוועדה רפואית של משרד הביטחון

אם התביעה שלכם תאושר על ידי קצין התגמולים, אתם צפויים להיות מזומנים לוועדה רפואית במשרד הביטחון. בוועדה זו אתם תקבלו זכויות מסוימות, כמו האפשרות להציג את הטענות שלכם בפני הוועדה או קבלת ייעוץ מקצועי בוועדה הרפואית. הוועדה הרפואית תבחן את המקרה האישי שלכם בצורה פרטנית מבחנה רפואית. עורך דין בקיא ומנוסה יכול להכווין אתכם בתהליך הוועדה הרפואית ולספק לכם את הייעוץ המקצועי המתאים.

לאחר בחינת המקרה, יחליטו חברי הוועדה מהם אחוזי הנכות שהם קובעים לנפגע שעמד מולם. קביעת אחוזי הנכות היא משמעותית, שכן לפי אחוזי הנכות שתקבע לכם הוועדה תקבלו את הפיצוי הכספי. קיים סנכרון בין אחוזי הנכות לפיצוי הכספי של משרד הביטחון, ולכן חשוב להגיע מוכנים לוועדה.

 

מי יכול לעמוד בפני הוועדה?

את התביעה יכולים להגיש חיילים משוחררים או אנשי קבע שנפגעו בפעילות צבאית ויש ברשותם כבר וותק של חצי שנה בשירות הקבע. חיילים שעדיין משרתים בצבא ומגישים את התביעה יכולים לעשות זאת, מכיוון שהתביעה מוגשת כאמור למשרד הביטחון ולא לצה"ל עצמו. מי שהמשרד מצא כי טענותיו מוצדקות, יזומן לוועדה הרפואית.

 

תכנון מקדים

הוועדה הרפואית היא השלב הקריטי ביותר בהגשת התביעה. אם זומנתם לוועדה רפואית, תכננו בצורה מקדימה את הופעתכם בוועדה, כמו מה אתם הולכים לענות, כיצד תשיבו לשאלות והביאו מסמכים רלוונטיים.

 

ייצוג על ידי עורך דין

מכיוון שהוועדה היא עניין קריטי אך גם עניין משפטי, אתם רשאים להיות מיוצגים על ידי עורך דין. עורכי דין יכולים לסייע לכם למקסם בצורה חיובית את התוצאות של הוועדה הרפואית, כדי שתקבלו פיצוי הולם.

הוועדה הרפואית של צה"ל

אולי תאהבו גם את