חיפוש

הדרך להתמודד עם ביקורת ה-IRS

ה-IRS, רשות המיסים האמריקאית, ידועה באימה הבירוקרטית שהיא עלולה להטיל על אזרחים וחברות כאחד. הדרישה למלא דוחות באופן מפורט ותקני מדי שנה היא לא פעם דרישה מאתגרת למדי עבור ישויות כלכליות שונות. במאמר הבא נדון באחד מאמצעי הגבייה של רשות המיסים, ביקורת ה-IRS, ונסביר כיצד להתמודד איתה.

 

מהי ביקורת IRS?

ביקורת IRS היא למעשה אמצעי ביטחון של רשות המיסים האמריקאי אשר נועדה לוודא כי תשלום המיסים הקבוע אכן מתבצע כסדרו. הביקורת משמשת כגורם מרתיע אשר בכוונתו לדרבן הסדרת תשלומי מיסים. כלל משלמי המיסים חשוף לאפשרות של ביקורת IRS, בין שמדובר בחברות ובתאגידים אמריקאיים (או חברות שיש להן פעילות בארצות הברית), ובין שמדובר ביחידים – אזרחי ארצות הברית ובעלי גרין קארד.

לפני תחילת הביקורת יקבל הגורם רלוונטי מכתב התראה בדבר הביקורת הצפויה. בעת הביקורת תידרש הישות, בין שמדובר באזרח או בעסק, לספק אסמכתאות לכלל הוצאותיה והכנסותיה בשנת המס. הביקורת תבדוק התאמה בין ניירות אלו לדוח המס השנתי, ובמידה ויתגלו ליקויים תוביל להשתת סנקציה כלכלית כלשהי.

 

כיצד מתמודדים עם ביקורת IRS?

ביקורת IRS היא עניין לא פשוט. עולם המיסוי האמריקאי הוא עולם מורכב אשר עשיר בדוחות ובניואנסים. לפיכך, לא פעם קל ללכת לאיבוד בסבך המורכבות של המס האמריקאי ולא להפריש את סכום המס הנכון. במקרים כאלו, במידה והביקורת תחשוף זאת, ייאלץ המבוקר לשלם מיסוי נוסף. בסיטואציות קיצוניות יותר, בהם התגלתה אי עמידה מוחלטת בכללי המס, ייאלץ האזרח או העסק לשלם קנס משמעותי אשר עשוי להגיע עד לסכום כמעט כפול מהמס המקורי.

על מנת להימנע מאירוע מצער בסגנון זה, יש להתייחס לדוחות המס השנתיים ברצינות ובענייניות, וכמובן גם לביקורת, במידה והיא אכן מתרחשת. למרבה המזל, לא מעט גופים קמו בדיוק במטרה זאת: לספק מורה נבוכים במסדרונות המס האמריקאי ולהעניק ייעוץ איכותי בכל הקשור לתחום הזה, לרבות מילוי דוחות מקיף ומסודר, וכן הכנה איכותית לביקורת. משרדים אלו מעסיקים לרוב עורכי דין ורואי חשבון אשר התמחו במיסוי אמריקאי או בינלאומי. דוגמא לעסק מוצלח בסגנון זה אפשר למצוא ממש כאן: https://masamerica.co.il/en/home/.

 

בקטנה על דוחות מס

חשוב לדעת שלכל גורם רלוונטי המשלם מס לממשל האמריקאי יש את הדוח הספציפי (או כמה) עבורו. לכל מסמך כזה יש את המספרים והאותיות שלו, ומומלץ לדעת מראש מהו הדוח הרלוונטי בעבורכם. כך למשל, אדם בעל נכסים בארצות הברית שאינו בהכרח אזרח נדרש למלא טופס הקרוי NR1040. כל חברה אמריקאית צריכה להגיש את הטופס העונה למספר 1120. אדם יחיד לעומתה יידרש למלא דוח הקרוי 1040.

כל זה הוא קצה המזלג מבחינת דרישות המס בארצות הברית. על מנת להימנע מאי הבנה אשר תגרור להוצאות מיותרות מומלץ מאוד להיעזר בשירותי ייעוץ מקצועיים אשר מתמחים במיסוי ובירוקרטיה בעולם העסקי של ארצות הברית.

הדרך להתמודד עם ביקורת ה-IRS

אולי תאהבו גם את

החזרי מס לשכירים ראשית
החזרי מס לשכירים

מכל עבר ניתן לשמוע אנשים מדברים על החזרי מס לעצמאיים, אך לא רבים יודעים כי גם בידם של שכירים ליהנות מאותם החזרים. עכשיו, אחרי שהסדרתם

קראו עוד »