חיפוש

ביטוח לאומי נכות ילדים

לא מעט משפחות מנהלות בית בו יש ילד או מספר ילדים נכים עם נכויות קלות, בינוניות או גדולות שמחייבות אותן בהוצאות חודשיות משמעותיות על תרופות, טיפולים ושיקום. המוסד לביטוח לאומי מעניק זכויות רבות למשפחות אלו עליהן יפרט המאמר הבא.

 

מי זכאי לקצבת נכות?

לילדים נכים מתחת ומעל גיל 18 ישנן זכויות והטבות שאחת מהן היא גמלה חודשית עבור שירותים רפואיים, תרופות, אשפוזים, טיפולים, מכשור רפואי, הסעות, סיוע במוסד החינוכי, סיוע בבית ועוד. קצבת הנכות מיועדת לילדים הסובלים מנכויות כמו פיגור שכלי, תסמונת דאון, ליקויי ראייה, שמיעה או דיבור, בעיות אורטופדיות, מחלות פנימיות, תסמונות, מחלות סרטן ועוד.

יש לבדוק את הזכאות באתר של המוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה בליווי מסמכים רפואיים המעידים על הלקויות. לאחר מכן הביטוח הלאומי יזמן את הילד לוועדה רפואית ויקבע לו דרגת נכות שתזכה אותו בקצבה.

 

האם ניתן לקבל קצבת סיעוד לילד נכה?

בהחלט. ילדים עם לקויות קשות נאלצים להיות תלויים בעזרה כאשר אינם מסוגלים להתנייד, לקום, לשבת, לאכול, לשתות, להתלבש, להתפשט ולבצע פעולות יום יומיות לבד. הם זקוקים לאדם שישגיח עליהם 24/7 בין אם מדובר במטפל ובין אם במוסד שיקומי או הורה שנאלץ להחסיר מעבודתו ולקבל שכר נמוך. גמלת הסיעוד מסייעת למשפחות ולכן חשוב לתבוע אותה בגין ילד נכה. למידע נוסף על תביעות סיעוד הקליקו על הקישור.

 

אילו הטבות נוספות מקבל ילד נכה?

ילד נכה זכאי לקבל הטבות נוספות כגון: פטור מתשלום לקופת החולים, לא חלה עליו השתתפות עצמית עבור סיוע רפואי ותרופות, הוא זכאי לקבל מעון שיקומי, תעודת נכה, שירותים ללא עמידה בתור, עובד זר שיטפל בו ועוד. הוריו יהיו זכאים לתו חניית נכים כיוון שהם מסיעים אותו, הנחה באגרת הרישוי, הנחה בתשלומי ארנונה, פטור מלא או חלקי מתשלום מס הכנסה, גמלת הבטחת הכנסה כאשר ההורה הוא המטפל בילד הנכה, אפשרות למשוך את תכנית "חיסכון לכל ילד" לפני הזמן על מנת לממן את ההוצאות הרפואיות, דיור ציבורי ועוד.

 

אילו שירותים הביטוח הלאומי מעניק לילד נכה?

ראשית, ניתן להגיש תביעה לגמלת ילד נכה באתר המקוון של הביטוח הלאומי. המוסד מעניק שירות חינם בהגשת התביעה וייעוץ והכוונה למילוי התביעה. שנית, ניתן לבצע וועדה רפואית ללא הנוכחות של הילד. בנוסף, הביטוח הלאומי ישלח מטעמו נציג שיבדוק בבית את התלות של הילד בשירותים מיוחדים.

בין היתר ובמידה שרוצים לערער על החלטת הוועדה הרפואית ניתן להגיש תביעה חוזרת ואף לקבל סיוע משפטי בחינם מהאגף לסיוע משפטי כשמדובר בבית הדין לעבודה. חשוב לציין שגם ילדים נכים הנמצאים במשפחות אומנה מקבלים את אותן ההטבות. לסיכום, אל תהססו לדרוש את הזכויות המגיעות לכם ולילד הנכה מהביטוח הלאומי על פי הזכאות והתקנות של המוסד.

מוגבלות של ילד
מוגבלות של ילד

אולי תאהבו גם את