חיפוש

אטרקצית מומלצות לטיול באירופה

יבשת אירופה נחשבת לפנינה אמיתית ואין יבשת דומה לה מבחינת העושר התרבותי, הנופים והחוויה הקולינרית. מדובר ביעד פופולרי בקרב תיירים מכל קצוות תבל ובין אם אתם בקטע של טיול תרמילאים קשוח, חופשת סקי חורפית או נופש זוגי סטייל בטן-גב – אירופה תפתיע אתכם לטובה. ועדיין, יש כמה אטרקציות שפשוט אסור לפספס. מוכנים? הנה הן לפניכם.

 

המוזיאון הפתוח זאנסה סכאנס, הולנד

אם אתם מטיילים באמסטרדם, הכפר ההולנדי זאנסה סכאנס הוא אטרקציה שאסור לכם לוותר עליה. הכפר, שמהווה מוזיאון פתוח, הוא טיול יום שהינו בגדר חובה לנופשים באמסטרדם וההגעה אליו כל-כך פשוטה (חצי שעה ברכב או בתחבורה ציבורית) כך שאין תירוץ או סיבה לדלג עליו.

במהלך סיור בכפר הציורי תיחשפו למורשת והתרבות המקומית, תלמדו על ההיסטוריה המרתקת של הולנד ותוכלו לראות במו עיניכם כיצד בוצעו מלאכות קדומות כמו ייצור גבינות, טחינת תבלינים, גילוף כפכפי עץ, שאיבת מים ועוד ועוד – שלל פעולות שקשה לנו להעלות על הדעת, עם כל הקדמה והטכנולוגיה ששולטות על חיינו.

מה למשל? טחנות רוח עתיקות, שייט תעלות, בתי עץ מסורתיים, אמנים מקומיים ובתי מלאכה שעד היום מייצרים את מרכולתם בדרכי אבות. בנוסף, מסתובבים ברחבי המוזיאון שחקנים עליהם תלבושות מסורתיות מימי עבר וביחד עם התפאורה כולה, זאת החוויה הקרובה ביותר למסע אחורה בזמן.

אטרקציה לטיול באירופה
אטרקציה לטיול באירופה

אגם גארדה, איטליה

איטליה נחשבת לאחת המדינות המתויירות ביותר באירופה והרבה מזה אפשר לזקוף להיותה מעצמה קולינרית אשר מתחזקת את אחד המטבחים הטובים ביותר בעולם. אך לא רק קולינריה איטליה מציעה, אלא גם לא מעט נופים מדהימים, פינות חמד ירוקות ומסלולי טיול נהדרים שיהפכו כל חופשה בה לבלתי נשכחת.

בין המקומות היפים ביותר באיטליה תמצאו את אגם גארדה אשר נחשב לגדול ביותר מבין האגמים בארץ המגף ואחד המרשימים ביותר שבהם. הוא נמצא בין ברשיה לוורונה וסובבים אותו הרים פראיים, כפרים צבעוניים, עיירות מקסימות ובעיקר המון המון טבע.

מה עושים? בוחרים מסלול הליכה שתואם לדרגת הקושי המועדפת עליכם ונהנים מהנוף המשתנה – כרמים ופרדסים, פסגות מושלגות, גבעות מוריקות, חופים ועוד. בנוסף, יש במקום אטרקציות רבות כמו סיורי יין, עתיקות, גלישת רוח, טיפוס צוקים ושאר מעוררי אדרנלין, אז כדאי לבחור את זה שהכי עושה לכם את זה.

 

קטעי חומת ברלין, גרמניה

עיר הבירה של גרמניה מלאת הפתעות ולמרות שבמחשבה ראשונה אפשר לדמיין אותה אפורה ומשעממת, זה ממש לא ככה. יתרה מכך, ברלין אטרקציות רבןץ אבל דווקא פיסות ההיסטוריה הן אלה שהופכות אותה למרתקת ואם אנחנו חייבים לבחור אחת מיוחדת, זו ללא ספק חומת ברלין.

מדובר בעדות היסטורית מיוחדת במינה המאפשרת הצצה לעבר עברה האפל והמורכב של העיר, במהלכו שימשה כחיץ בין חלקה המערבי למזרחי ומי שהעז לחצות אותה… ובכן, אתם מוזמנים לדמיין לבד אבל נרמוז בעדינות שזה ככל הנראה הסתכם בניסיון בלבד.

מה עושים? החומה שנבנתה בשנת 1961 נפלה בשנת 1989 והפכה לסמל ומוקד משיכה בו מבקרים רבים מדי יום. במהלך הביקור תוכלו להתרשם משרידיה, גרפיטי שמצויר עליה, נרות דלוקים וחפצים נוספים שמאפשרים לפיסת ההיסטוריה הזו להמשיך להתקיים ולהזכיר לנו מה התרחש שם.

 

צוקי מוהר, אירלנד

אירלנד מפורסמת בזכות נופים פראיים וצוקי מוהר נחשבים מבין המרשימים ביותר שבהם. הצוקים המרהיבים נמצאים במחוז קלייר שבמערב אירלנד והיות בהם נישאים לגובה של 214 מטרים מעל פני הים, הם נראים למרחקים ומושכים אליהם מבקרים רבים מדי שנה.

אורכם של הצוקים משתרע על פני לא פחות מאשר 8 ק"מ ולמרגלותיהם חופים קסומים, שמהווים מוקד משיכה בזכות עצמם והאזור כולו ידוע כבית גידול ייחודי עבור למעלה מ-20 זנים שונים של בעלי כנף ולא מעט יונקים ימיים מרשימים כמו כלבי ים ודולפינים.

מה רואים? מגוון רב של בעלי חיים וצמחים, מסלולי טיול בדרגות קושי שונות, מגדל תצפית עתיק (מגדל אובריאן) ממנו רואים את מפרץ גאלווי, איי אראן והרי קונמארה ופינות פוטוגניות שכיכבו בסצנות מפורסמות מסרטים כמו הנסיכה הקסומה והארי פוטר והנסיך חצוי הדם.

אטרקציה לטיול באירופה
אטרקציה לטיול באירופה

מון-סן-מישל, צרפת

מי שביקר בצרפת יעיד שכל מקום בה יפה יותר מקודמו ולכן הבחירה מי היא האטרקציה המומלצת ביותר, קשה במיוחד. ובכל זאת, האי מון-סן-מישל הסמוך לחופי נורמנדי נראה כמו בחירה מבטיחה ואם אתם רוצים להכיר את אחת הפנינים של צרפת – בקרו בו וראו מהו קסם גותי אמיתי.

האי שזכה לכינוי "פלא המערב" מונה אוכלוסייה קטנטנה של כ-30 תושבים בסך הכל והוא מפורסם בזכות סמטאות מפותלות, כפר מתקופת ימי הביניים וחזיון גאות ושפל שלא ישאיר אף אחד אדיש. למרות שבסופו של יום כמעט ולא נותרים בו אנשים למעט אלו שמתגוררים בו, בהחלט מומלץ לשכור חדר באחת האכסניות המקסימות וליהנות מארוחה משובחת במסעדה אינטימית.

מה עושים? מבקרים במנזר שבראש ההר, מתרשמים מהמבנים העתיקים ומערך הביצורים, הולכים לאיבוד בסמטאות הצרות ובוהים במשחקי המים ומרחבי החול הנעלמים ונחשפים, אז הם יוצרים הזדמנות להלך עליהם יחפים ולצפות בסרטנים קטנים המלווים אתכם בדרככם.

 

האיים האזוריים, פורטוגל

פורטוגל משלבת בצורה מופלאה בין חוויה אירופית מוקפדת ואווירה ים תיכונית תוססת, מה שמקנה לה אופי ייחודי שאין כמותו בעולם ולמרבה השמחה, אחת האטרקציות הכי אהובות נמצאת ממש בה – האיים האזוריים.

איים אלה מהווים פלא של ממש ויש הטוענים כי הנופים שבהם הינם מהיפים ביותר בעולם. הם בית גידול להמון בעלי חיים וצמחים, יש בהם מרחבים ירוקים עצומים וביחד עם מי טורקיז צלולים המקיפים אותם והסלעים הוולקניים הפורצים מהם – מדובר בפיסת טבע מיוחדת במינה.

מה עושים? מטיילים. באיים האזוריים חולות לבנים שניתן להתהלך לאורכם ולרוחבם, חוויה שבזכות עצמה מרוממת נפש. בנוסף, ישנם מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות שיאפשרו לכם להגיע לפינות מסקרנות באיים ואם אתם רוצים להכיר אותם לעומק, מומלץ להצטרף למדריך מקומי.

 

ארמון אלהמברה, ספרד

ספרד היא יעד מופלא לכל סגנון של חופשה ולא משנה אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי או לגמרי לבד, תמצאו בה את מבוקשכם. אבל יש אתרים שאסור לפספס ואם אתם מטיילים באזור גרנדה, ארמון אלהמברה הוא ללא ספק אחד מהם.

ארמון זה, הנחשב לאחת מנקודות העניין הכי מסקרנות בספרד, הוא לא פחות מאשר ארמון תענוגות מורי השייך לשושלת האצולה נסריד והוא מהווה יצירת אמנות של ממש, ממנה ניתן ללמוד רבות על רוח התקופה בה נבנה והזיקה האמנותית שאפיינה אותה.

מה רואים? קומפלקס בניינים מרשים עליו עיטורים וגילופי אבן יפהפיים, אריחים מסורתיים, מגדלים פראיים, חצרות וגנים – פשוט מסיירים ביניהם ומדמיינים את החיים בארמון בתקופת ימי הביניים של אנדלוסיה.

לסיכומו של דבר, אירופה היא יבשת מהממת, צבעונית ומרגשת שיש בה הכל מהכל ולא משנה היכן תבחרו לטייל בה – תהיה זו בחירה מוצלחת. למרות שקשה לטעות וכל בחירה הינה טובה, ישנם כמה מקומות שאלמלא ביקרתם בהם, זה לא נחשב שביקרתם באירופה ואנחנו מקווים שעשינו לכם סדר ועזרנו לכם להחליט לאיזה מהם תגיעו קודם. טיסה נעימה וטיול מהנה!

אטרקציה לטיול באירופה
אטרקציה לטיול באירופה

אולי תאהבו גם את