חיפוש

החזרי מס לשכירים

מכל עבר ניתן לשמוע אנשים מדברים על החזרי מס לעצמאיים, אך לא רבים יודעים כי גם בידם של שכירים ליהנות מאותם החזרים. עכשיו, אחרי שהסדרתם את הנשימה, תקראו באיטיות את הנתון הבא; החזרי מס לשכירים בשווי גדול מ-8.5 מיליארד ש"ח שוכבים להם על הרצפה, ללא כל דורש. באם אתם תופסים את הראש ולא מאמינים כיצד הדבר אפשרי, הסיבה נעוצה בפחד (הלא מוסבר) של רבים מרשויות המס, וחוסר הרצון להימצא על "הרדאר שלהם".

החזרי מס לשכירים – מדריך למשתמש

חשוב להדגיש את מנעד האפשרויות העצום של שכירים להימצא במסגרת הזכאים לקבל החזרי מס, ובינו: אבטלה, ליקוי למידה, השקעה בשוק ההון, שבתון, בעלי תואר אקדמי, נשים בחופשת לידה, שכירים אשר החליפו עבודות במהלך השנה, חד הוריים, משפחות עם ילדים הסובלים מבעיות רפואיות, משרתי מילואים פעילים ועוד רבים נוספים. זוהי רשימה חלקית בלבד, ובמטרה לצפות ברשימה המלאה יש להיכנס לאתר רשות המיסים.

החזרי מס לשכירים

איך אני יודע אם מגיע גם לי?

למזלכם, אתם לא השכירים היחידים שתוהים לעצמם אם מגיעים להם החזרי מס. בדיוק מהסיבה הזו, קמו להן "כפטריות אחרי הגשם" מגוון גדול של חברות המציעות לבדוק את זכאותכם להחזרי מס בתור שכירים. שירות הבדיקה המוצעת על ידי רב חברות אלה הוא חינמי, ומתבסס על הרעיון שבאם תימצאו כזכאים – תידרשו בתשלום (לרב מדובר על אחוז מסוים מהממצאים). ניתן לראות בכך כמצב של win-win, בו אתם מרוויחים בכל מקרה.

לבחירה בחברה לשם בירור זכאותכם להחזרי מס יתרונות רבים:

  • הבדיקה כוללת גם מס שבח, מס הכנסה ואף ביטוח לאומי.
  • בניגוד לשימוש במחשבוני אינטרנט שונים, הבדיקה המבוצעת על ידי החברה היא מדויקת מאוד שכן מתבצעת על ידי מומחים הבקיאים בתחום כדוגמת יועצי מס, רואי חשבון ונוספים.
  • מילוי של כלל הטפסים הנדרשים לשם בדיקת ההליך (לדוגמא, טפסי 106, הנחוצים לשם בירור הזכאות לקבלת החזרי מס).
  • עריכת מקצועית של דו"ח הבקשה וכן מעקב אחר הסטטוס במשרד רשות המיסים.
  • בדיקת הזכאות בחברות מסוג זה, לרב, מתבצעת באמצעות מערכת מחשוב המאושרת לשימוש על ידי רשויות המס. היתרון הגדול בכך הוא הוודאות הגדולה אליה ניתן להגיע.

אם כן, זוהי אחת מן האפשרויות העומדות בפניכם במטרה לבחון את זכאותכם לקבל החזרים. מדובר כאמור באפשרות מאוד נוחה עבורכם שכן אינה מצריכה כל התעסקות ובזבוז זמן מצדכם. פרק הזמן הנדרש לאישור הבקשה במשרדי רשות המיסים, לאחר הגשת מלוא המסמכים והטפסים הנדרשים הוא כ-90 יום.

אפשרות נוספת היא כמובן לבחון זאת באופן עצמאי, אך שימו בצד מספר שעות לכל הפחות לשם כך. כמובן ומאחר ואין לכם את מלוא הידע הנדרש לנושא, ייתכן ותיתקלו במחסומים שונים. עם זאת, היתרון כאן כמובן הוא העובדה כי לא תידרשו לשלם לגורם חיצוני לשם תהליך הבדיקה. בכל מקרה, הבחירה בידכם.

החשוב ביותר, וללא קשר לדרך בה תבחרו ללכת, הוא לעשות מעשה! בראשית מאמר זה פירטנו את הסכום האסטרונומי השוכב לו ללא כל דורש, וללא כל סיבה מוצדקת. מדובר בכסף השייך לכם על פי חוק, ולכן אין כל הגיון לוותר עליו.

אולי תאהבו גם את